Problem z zbrylonym gipsem w turbinie odkurzacza.

Gips jako siarczan wapnia nie jest raczej rozpuszczalny (w sensownych warunkach). Zdaje się gorąca woda nadwątla go.

Reply to
pisz_na.mirek

Hm, odkurzacz .. nie powinien tego gipsu wylapywac jakis filtr ?

Tu chodzi o sprzatanie po kladzeniu gladzi czy juz poozniejsze - nie wolno takiego odkurzacza uzywac w domu z gladziami ?

A nie wystarczy wymiana lozysk ? one powinny najbardziej oberwac ..

Marcin napisał(a):

Hmmm... Moze EDTA pomoze?

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Rozumiem, że naprawa jest poza gwarancją i płaci za nią klient. I to nie taki, któremu zależy na trwałości jego odkurzacza, tylko zwykły burak jakiś, który nie dba o swój sprzęt. Więc w czym problem, nie możesz mu po prostu wymienić tego wirnika? Naprawa na 20 minut. Chyba lepiej, niż śrubokrętem pół dnia odłupywać gips z wirnika wentylatora?

Konrad

Reply to
KA

Witam Może warto poszukać filtrów elektrostatycznych, które wyłapią pył gipsowy przed turbiną. Nie wiem jak duży jest wirnik, ale niezłe efekty czyszczenia daje zastosowanie płuczki ultradzwiękowej - osady wykruszają się.

Reply to
Paweł Pracki

Bez przesady. Na okoliczność remontu powinno się centralny odkurzacz wyłączyć i albo kupić w supermarkecie jednorazowy odkurzacz za stówę, albo wypożyczyć jakiś taki, któremu gips nie straszny.

Konrad

Reply to
KA

Aby stwierdzic czy do przesady doszło trzeba najpierw policzyć koszty. Centralny odkurzacz tez może wydawac się przesadą, ale widać nie jest.

Reply to
Paweł Pracki

Marcin snipped-for-privacy@ram.pl napisał(a):

Więc wyobraź sobie, że może to byc metoda bez rozkrecania. Do płuczki wlewasz wodę, wstawiasz puste naczynie a do naczynia turbinę. Po czym wydmuchujesz osad, który odpadł.

Reply to
Paweł Pracki

Ja zrozumiałem, tylko zbyt obrazowo napisałem. Po prostu, nie wierzę, że naprawa ma sens. Sens może mieć zapobieganie, na przykład stawianie jakichś dodatkowych filtrów przed odkurzaczem (może cyklon, albo wodny filtr?), ale to podniesie cenę, a na codzień nie jest potrzebne. Jestem konstruktorem i mogę powiedzieć, że jeśli coś nie zostało przez konstruktora przewidziane do naprawiania- to nie warto próbować. Chociaż za komuny różnie bywało...

Konrad

Reply to
KA

No bo ja ci nie mówię, żebyś teraz do niego pojechał i mu tak powiedział. Ale tak, czy siak, grzecznie będziesz musiał mu wytłumaczyć, że sam jest sobie winien.

Konrad

Reply to
KA

Nie szukam. Wręcz przeciwnie. Zaczmnij wreszcie odpowiadać pod spodem.

Konrad

Reply to
KA