Re: [plastik] Metalizery

Alclad, Alclad i jeszcze raz Alclad. Jedyna wada - drogie. Zdania na pewno beda podzielone, bedziesz mial tyle samo opinii negatywnych co pozytywnych. Alclad rulez! Osobiscie uzywam tez metalizerow Testorsa, ale daleko im do Alcladow chociaz widzialem fantastyczne modele pomalowane Testorsami. U mnie efekty mieszane, chociaz nie najgorsze. Nie moge sie wypowiedziec na temat SnJ, bo nigdy nie uzywalem, ale widzialem odlotowe modele pomalowane za pomoca SnJ.
Lukasz
Reply to
Lukasz Kedzierski
Czesc Lukasz Kedzierski snipped-for-privacy@wehi.edu.au> napisał(a):
Swiynto prowda! Z mala korekta-teraz Alclad II
Eeee. Tylko 24 PLN z a 30 ml. A jaka wydajnosc.
Wojtek
Reply to
Wojciech Michalik
Uzytkownik "Lukasz Kedzierski" snipped-for-privacy@wehi.edu.au> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@wehi.edu.au...
OK, ale czym roznia sie od zwyklych farb? Czy inna jest metoda malowania (np. czy potrzebny jest podklad)? Czy te Alcady sa dostepne w Polsce? (w moim ulubionym sklepie internetowym w Stanach sa). Dzieki Przemek
Reply to
Przemyslaw Mielcarek
01.09.03 09:40, Wojciech Michalik napisał :
A że się tak zapytam? te 24zł to płacone u nas? Czyżby znalazł się wreszcie ktoś kto to sprowadza? bo jak na razie jedyne źródło tych z którego się zaopatruję to Hannants.
Reply to
Witold Kozakiewicz
01.09.03 09:46, Przemyslaw Mielcarek napisał :
To zależy od koloru. Pod High Polished Alu i pod Chrome zalecany jest czarny błyszczący podkład. I to zdecydowanie się sprawdza. Wygląda dużo lepiej na czarnym glossie niż na zwykłym plastiku. Pozostałe możesz kłaść bezpośrednio. Te farby nadają się jedynie do malowania aerografem. pędzlem nie pomalujesz.
Z tego co wiem to nie, ale być może ktoś już je zaczął sprowadzać
Reply to
Witold Kozakiewicz
Czesc Przy okazji mam pytanko. Poniewaz cena Alcladow dosc wysoka, to ktore polecacie np. na Mustanga ? Bo na probkach w sieci Duraluminium, aluminium, biale aluminium itp niewiele sie roznia :-) Przydalyby sie ze dwa odcienie i pewnie jakis steel itp. Stac mnie na 3 - 4 ale nie na cala palete. Pzdr Krzysiek
Reply to
koleszcz
No tak, ale nie jestem z Wwy i moge najwyzej obejrzec okladke w sieci :-(((( K. > w czerwcowym numerze Tamiya Magazine byl artylul: jak pomalowac Alcladami > Mustanga
Reply to
koleszcz
CZeść!
Ja również mam kilka pytanek< ponieważ mój Mustang "petie" będzie metalizerami malowany i będzie to mój debiut, jeśli chodzi o te farbki. Na razie zaopatrzyłem się w Model Mastery, ale kto wie, może misię uda załatwić lepsze?...
1. Po co malować czarny podkład? Rozumiem, że nie od rzeczy jest zwiększenie przyczepności farby do podłoża, ale poza tym?
2. CZy Metalizery Gunze będą lepsze od "ModelMajstrów"?
3. CZy Gunze i Alclad są równie nietrwałejak M.M., tzn . nieodporne na ścieranie?
$. CZy również mógłbym dostać ów artykół z Tamiya Magazine?
PZDR- Socjo
Reply to
socjo1
Ta procedura jest potzebna tylko przy stosowaniu Alcladow, ale tak czy siak, pod metalizer powierzchnia powinna byc wypolerowana. Wylaza wszystkie babole...
Kwestia smaku. Ja wole Gunze, ale Model Mastery tez sa ok.
Gunze - nietrwale, Alclad trwaly jak jasna cholera. Jest na jakiejs "zracej" osnowie i trzyma sie plastiku jak nasi politycy stolkow.
Wili
Reply to
Wili
Cze
Alclad jest oparty na czym¶ w rodzaju osnowy nitro. Jest wiêc agresywny dla plastiku. Ten podk³ad to takie dmuchanie na zimne i dupokrytka producenta, ¿eby im nikt nie zarzuci³, ¿e im model zniszczy³. Ale jak siê maluje wieloma poci±gniêciami cienkimi warstwami (czyli normalnie) to absolutnie nic siê nie dzieje mimo braku podk³adu.
Alclad jest najtrwalszym metalizerem jakiego u¿ywa³em. Nie ma ¿adnego porównania z MM. Wytrzymuje nawet maskowanie szablonami i ta¶m± Tamiyi. Nie ¶ciera siê bardziej ni¿ normalne farby. SnJ jst prawie taki sam dobry, ale ju¿ na krawêdziach ¶ciera siê bardziej. Poza tym SnJ daje nieco inn± powierzchniê. Troche tak± szklist±. Metalizerów Gunze nie u¿ywa³em.
Pozdro
Tomek
Reply to
Tomasz Gronczewski
03.09.03 15:19, Wili napisał :
i to też nie których.
ale tak czy siak,
racja. nawet jak wydaje się że wszystko jest OK to jak pomalujesz dopiero widać. wszystkie syfy.
lepiej bym tego nie ujął :-)
Reply to
Witold Kozakiewicz
03.09.03 21:43, Tomasz Gronczewski napisał :
Nie chodzi o to czy trzyma czy nie, Malowałem polished alu bez podkładu i na podkład. Tomasz - widziałeś i Texana i SabreDoga. Wierz mi, jest różnica. Co prawda tyczy się to TYLKO High Polished Alu i (prawdopodobnie - nie używałem) Chrome Poza tym bez podkładu wychodzą na polished alu różnice w strukturze plastiku wynikające z zalewania formy z różnych kanałów.
Reszta spokojnie bezpośrednio na plastik.
Reply to
Witold Kozakiewicz