Re: Silnik pulsacyjny

Mnie z kolei interesuje gdzie można zdobyć materiał do budowy komory spalania żaroodporny i materiał na listki zaworów żaroodporny 0,2 mm czy nienadawałoby się wykorzystanie rur z tłumików samochodowych.Tutaj masz namiar na stronke jest pełno planów w JPG

Marian

naczynia jest tego pełno w różnym krztałcie                                                           T>

Reply to
Marian

a gdzie jesli moge zapytac? bo kiedys usilnie szukalem ale bylo mi ciezko znalezc.

t>

Reply to
tomla
Reply to
Piotr Sobierajewicz
Reply to
Piotr Sobierajewicz

Z powodu braku dostępu do blachy żaroodpornej zastanawiam się nad zaadoptowaniem do tego celu blachy chromoniklowej z której wykonuje się naczynia i tak po przeprowadzeniu wstępnych prób stwierdziłem ,że nadaje się ponieważ nie zmienia właściwości nawet po rozgrzaniu jej do czerwoności a jedyny problem to spawanie lutuje się idealnie, ale to jest bezużyteczne w silniku pulsacyjnym ,pozostaje więc skręcanie i tak zrodziła się pierwsza koncepcja i uważam ją za rozwojową z tym materiałem a mianowicie skręcanie poprzez pieścienie stalowe a naczyń mogących służyć za komory spalania w supermarkietach jest dużo mogę wysłać na maila odręczny rysunek mojej koncepcji w oparciu o jedno z naczyń. Nie wiem czy można gdzieś dostać rury cienkościenne o grubości wewnętrznej ok. 22 mm z materiału tego samego lub stali chromoniklowe.Ostatecznie rurę można zwinąć z cienkiej blachy na zakładkę która wzmocni ją.Ja nie mam dostępu do spawania dlatego ten pomysł uważam za dobry nawet w przypadku gdyby materiał ten po pewnym czasie ulegał zniszczeniu zawsze można wymienić dany element.Na zawory listkowe można zadoptować szpachelki do gipsu ale nie wiem jaka jest grubość stali w nich ponieważ nie miałem z sobą suwmiarki ale ok 0.3-0.45mm na oko.

Reply to
Marian
Reply to
Piotr Sobierajewicz

Co do sztywności czy grubości blachy to się nie zgodzę ponieważ przejrzałem forum silnika pulsacyjnego i silniki robią z rur o grubości ścianki 1 mm a nawet więcej a są wersje silników które wykonane są z jednolitego kawałka rury bez spawania tylko zagniatane a średnice komór spalania są tak zróżnicowane i długości rur, że przypuszczam przy zachowaniu pewnych proporcji wszystko powinno być ok. a zdobycie materiału żaroodpornego o gr.poniżej 1 mm w Polsce jest niemożliwe.Bardzo ważne są zaworki sprężynowe od ich cienkości i jakośći zalęży 90 % powodzenia całego przedsięwzięcia.Problem w tym że jak stal dostanie temperatury to traci sprężystość a materiały takie są tylko nie osiągalne.Są silniki które pracują bez zaworków mają tylko komorę spalania

Reply to
Marian

Nieprawda do zapalenia takiego silnika wystarczy dobra pompka do np dmuchania materacy lub sprężarka powietrza a paliwem jest propan butan który może być z powodzeniem stosowany w innych silnikach z rozpylaczem np.jako paliwo

Reply to
Marian