Regulator VR-3 i wyłącznik zasilania

Witam wszystkich,
chcę się podzielić moim doświadczeniem z ww. regulatorem, tydzień temu
kończyłem instalację elektryczną w modelu i zauważyłem, że obok zworki
wybierającej napięcie (5/6V) są jeszcze dwa niewykorzystane pady
podpisane SW. Podejrzewając że służą do wyłączania zasilania przeciąłem
koszulkę osłaniającą regulator, przylutowałem do nich dwa przewody i
zwierałem je przez różne rezystory, przy oporze 1 K regulator wyłączył
się (dioda także zgasła). Wtedy zwarłem przewody przez amperomierz,
wyświetlacz pokazał 0.5 mA a regulator tak jak podejrzewałem wyłączył
się bez żadnych efektów dźwiękowo/wzrokowo/zapachowych. Instalację
dokończyłem wykorzystując ten właśnie mechanizm włączania zasilania, ma
to zaletę, że wyłącznik pracuje przy małych prądach a jego zwarcie
powoduje wyłączenie zasilania, co z pewnością pozytywnie wpływa na
bezpieczeństwo, oczywiście pod warunkiem, że ta 'nieudokumentowana'
własność tego regulatora nie jest przypadkowa.
pozdrawiam
Remigiusz
Reply to
Remigiusz Zukowski
Marek S napisał(a):
Regulator jest firmy Dualsky, kupiłem w Nastik:
powiększonym zdjęciu doskonale widać te dwa pady (po prawej stronie przy zworce, podpisane SW)
pozdrawiam
Remigiusz
Reply to
Remigiusz Zukowski
Witam ciekawe co oni tam wpakowali za cenę 59 zł nie warto się bawić :) ja dorobiłem sobie BEC z wyłącznikiem do regulatorów Tower Pro bo użyli 7805 a co mi się wydaje bezsensowne Marek S
Reply to
Marek S