Samoloty bezzalagowe...

...chcialbym zapytac co bardziej doswiadczonych kolegow, a wiem ze paru takich tu pewnie jest. Czy byliby w stanie zbudowac za 89 milionow zlotych,

4 bezzalogowe samoloty wyposazone w kamery obserwacyjne i na podczerwien, OSD, GPS, etc. Czas lotu 12h. Powiem szczerze ze cena troche z sufitu jak dla mnie, choc przyznaje ze nie wiem na co ona w sumie opiewa. Ciekawi mnie , dlaczego kupujemy za taka kase 4 samoloty, majac tyle instytutow, no i chyba ludzi ktorzy zbudowali by za mniejsza kase taki sprzet. Nie wydaje mi sie ze jest to technologia az tak droga. No ale moze jestem w bledzie, stad moje pytanie.

st.

Reply to
stabillo
Krzysztof Tabaczyński

Jesteś w błędzie i to nie z powodów wymienianych przez Krzysztofa. Wystarczy narzucić wymagania klimatyczne np typowe dla sprzętu wojskowego -30 +50 stopni C i już koszt sprzętu zwiększa się kilkukrotnie. W takim kontrakcie często zawarte sa też badania weryfikujące spełnienie wymagań taktyczno-technicznych. Tu pewnie będą badania w locie więc dojdą opłaty dl różnych urzędów i instytucji akredytowanych do wydawania certyfikatów i pozwoleń lotniczych. Dalej kontrakt może zawierać koszty szkolenia operatorów i obsług itp itd. Koszt materiałowy samego samolotu staje się małą częścią takiego kontraktu. Zauważ jeszcze że takie urządzenia nie buduje się seryjnie na taśmie gdzie koszty opracowania i wspomnianych certyfikacji rozkładają się na tysiące/miliony egzemplarzy. Pozdrawiam Andrzej M

Reply to
Andrzej