Samoloty bezzalagowe...

...chcialbym zapytac co bardziej doswiadczonych kolegow, a wiem ze paru takich tu pewnie jest. Czy byliby w stanie zbudowac za 89 milionow zlotych,
4 bezzalogowe samoloty wyposazone w kamery obserwacyjne i na podczerwien, OSD, GPS, etc. Czas lotu 12h. Powiem szczerze ze cena troche z sufitu jak dla mnie, choc przyznaje ze nie wiem na co ona w sumie opiewa. Ciekawi mnie , dlaczego kupujemy za taka kase 4 samoloty, majac tyle instytutow, no i chyba ludzi ktorzy zbudowali by za mniejsza kase taki sprzet. Nie wydaje mi sie ze jest to technologia az tak droga. No ale moze jestem w bledzie, stad moje pytanie.
st.

Oczywiście, że jesteś w błędzie. Co prawda jest to błąd dość szlachetny, bo wynikający z naiwności, no ale błąd jest błędem...
Tobie się wydaje, że do latania samolot potrzebuje skrzydeł, śmigieł, silników, paliwa i tak dalej. Nic bardziej błędnego. Taki samolot potrzebuje w pierwszej kolejności łapówki dla polityków i urzędników.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

http://rc-cam.info/viewtopic.php?t 87
buwi

Jeste w bdzie i to nie z powodw wymienianych przez Krzysztofa. Wystarczy narzuci wymagania klimatyczne np typowe dla sprztu wojskowego -30 +50 stopni C i ju koszt sprztu zwiksza si kilkukrotnie. W takim kontrakcie czsto zawarte sa te badania weryfikujce spenienie wymaga taktyczno-technicznych. Tu pewnie bd badania w locie wic dojd opaty dl rnych urzdw i instytucji akredytowanych do wydawania certyfikatw i pozwole lotniczych. Dalej kontrakt moe zawiera koszty szkolenia operatorw i obsug itp itd. Koszt materiaowy samego samolotu staje si ma czci takiego kontraktu. Zauwa jeszcze e takie urzdzenia nie buduje si seryjnie na tamie gdzie koszty opracowania i wspomnianych certyfikacji rozkadaj si na tysice/miliony egzemplarzy. Pozdrawiam Andrzej M

Zapomniales o prowizji.
probowano zrobić samolot Iryde jak wiecie wydano straszliwą ilosc kasy i jak to sie skonczyło nie ma nic oprocz złomu ktory nawet nie wiem gdzie teraz jest . Polskie Panstwo zeszło na psy nie ma nic lub prawie nic z techniki tylko polskiej a jak jest to zle sie dzieje. Są problemy zeby zbudowac kilka kilometrow autostrady . są rozne proste sprawy ktorych nie mozna rozwiazac przez dziesieciolecia a co dopiero bezzalogowe samoloty .
marek

e tam, bezzalogowy smiglowiec udalo sie zbudowac ;) http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7624204,Latajace_oko_z_Krakowa_zdobywa_swiat.html
WS
jak sprzedadzą tego 1000 szt. to może wtedy.