chyba bardziej do Panow RC

Witam kolegow

Pytanie kieruje raczej do kolegow zajmujacych sie Rc, bo w przerwie od upiornego Emila hasegawy zajalem sie powrotnie moja dioramka gorska. Mianowicie mam juz zrobiona forme z trzech przyklejonych i wyrzezbionych"desek" styropianu. No i wlasnie tak w zasadzie to mialem, bo sie rozkleily. Kleilem Wikolem z przekladkami z kartonu i do dzisiaj rana sie trzymalo. zatem jakimi specyfikami laczycie styropian ?

Dzieki za porady

Reply to
Radek Baprawski

Cześć,

Wikol jest znakomitym klejem do styropianu :-) Tylko, że gdy kleisz duże płaszczyzny i na dokładkę przełożone kartonem, to ten klej nie wyschnie pewnie nigdy... Karton naturalnie dodatkowo wiąże wilgoć. Przy tak dużych powierzchniach sklej żywicą epoksydową. Np. Epidian - tylko zrób wpierw na małym kawałku styropianu próbkę, gdyż jak słyszałem w Epidianach, w zależności od gatunku dodawane są jakieś "paskudztwa" rozpuszczające styropian (aceton?). Tu z pewnością pomoże jeszcze ktoś lepiej obeznany w polskich klejach. Uwaga - żywice poliestrowe się do tego nie nadają. Poza tym znakomitą alternatywą jest klej poliuretanowy, który się lekko spienia i wiąże pod wpływem wilgoci. Tak więc dla przyspieszenia można a nawet należy jedną z płaszczyzn leciutko nawilżyć. Jeśli będziesz potrzebował nazwę tego kleju (kupiłem w Polsce w Leroy Merlin - tak się pisze?), to muszę podjąć wyprawę do piwnicy... ;-)

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

B> Witam kolegow

RB> Pytanie kieruje raczej do kolegow zajmujacych sie Rc, bo w przerwie od RB> upiornego Emila hasegawy zajalem sie powrotnie moja dioramka gorska. RB> Mianowicie mam juz zrobiona forme z trzech przyklejonych i RB> wyrzezbionych"desek" styropianu. No i wlasnie tak w zasadzie to mialem, bo RB> sie rozkleily. Kleilem Wikolem z przekladkami z kartonu i do dzisiaj rana RB> sie trzymalo. zatem jakimi specyfikami laczycie styropian ?

RB> Dzieki za porady

Witam

Kup klej do kasetonow (ja uzywam: Bunondol Ultra - polimerowy). Ksztuje az cale 2.49zl. A po okolo 15 min. masz warstwe nie do rozerwania (pelne zaschniecie do 2h). Goraco polecam. MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper