Sanwa i serwa innych producentow

Czesc
ogladalem na oscyloskopie wyjscie z odbiornika od aparatury Vanguard
VG6DR i wyglada na to ze serwa w tej aparaturze sterowane sa
dodatnimi impulsami (no chyba ze zle zidetyfikowalem piny i
podlaczylem oscyloskop odwrotnie ;-) ) i w zwiazku z tym mam pytanie
czy moglbym do tej aparatury podlaczac serwa innych producentow ? W
komplecie sa serwa standardowe, ale sa cgyba sporo za duze i ciezkie
do ewentualnej budowy slowflyera. Najblizej (130 km) mam sklep w
Poznaniu (znam ten za rynkem £azarskim) i ostatnio widzialem tam tylko
mikro serwa Hiteca, nie mam jednak pojecia jaka polaryzacja sa
sterowane, nie wspominajac juz o zakresie szerokosci impulsów. Gdzie
moglbym znalezc jakies info na ten temat ?
Piotr
Reply to
-=\Pioter/=-
Spokojnie można podłączyć serwa hiteca do odbiornika Sanwa. Nie ma raczej problemów z podłaczeniem serw każdej firmy do odbiorników każdej firmy. JEST jeden problem w przypadku serw hiteca i odbiornika Sanwa. Musisz zamienić przewody we wtyczce serwa, ale niestety nie wiem które, o to zapytaj kogoś bardziej doświadczonego z Sanwą. Problemy z firmami występują tylko w przypadku nadajników i odbiorników, bowiem nadajnik JR nie będzie współpracował z odbiornikiem Futaby czy hiteca, tak samo nadajnik Futaby nie będzie współpracował z odbiornikiem JR. Polega to na własnie na polaryzacji dodatniej lub ujemnej. Futaba i hitec pracują na polaryzacji ujemnej, natomiast JR i Airtronics(Sanwa) na dodatniej. Hitec na szczęście zrobił to udogodnienie, że można ustawić w aparaturze rodzaj polaryzacji, natomiast futaba i JR nie. Pozdrawiam Łukasz Grabowski
invalid unparseable
Ja mam SANWE RD6000 i nie mam problemu z servami innych producentów. SANWA jest kompatybilna z Grauner/JR - ma nawet identyczne wtyczki, kwarce wspólpracuja, nadajniki i odbiorniki tez. Ostatnio na allegro kupilem mikroserva GWS 13g i dzialaja doskonale. IMHO Sanwa/Airtronics chyba dziala z wszystkimi aktualnie produkowanymi servami dostepnymi w sprzedazy. (nie wiem jak to sie ma do serwomech. cyfrowych)
pozdrawiam,
peTer
Reply to
peTer
polecam artykul:
autorstwa Pana Slawomira Gmerka pozdr. peTer
Reply to
peTer
Nowe Sanwy maja wtyczki i wyprowadzenia zgodne z Hitec i innymi producentami. Problem dotyczy tylko starych modeli Sanwy. Od kiedy to zmienili niestety dokladnie nie wiem. Pozdrawiam Arek K
Reply to
kareks
witam! U¿ytkownik "£ukasz Grabowski" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
odbiorników, bowiem
hiteca, tak samo
Zaintrygowa³ mnie ten fragment wypowiedzi, a szczególnie pojêcie polaryzacji dodatniej b±d¼ ujemnej w odniesieniu do nadajnika. Czy móg³by¶ to sprecyzowaæ? Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Mariusz
Chodzi dokładniej o sygnał przed wejsciem do modulatora. Na wykresie w przypadku polaryzacji dodatniej impuls sygnału będzie "na górze" czyli na wartości "1" a przerwa będzie na wartości "0", w przypadku polaryzacji ujemnej impuls sygnału będzie na "zerze", a przerwa na "jedynce". Można by to porównać do wciskania lub puszczania przycisku. Wychył drążka można porównać do wciskania tego przycisku z większą lub mniejszą częstotliwością. Tylko w polaryzacji ujemnej przycisk mamy cały czas wciśnięty a sygnałem jest jego puszczenie, natomiast w dodatniej przycisk jest cały czas puszczony a co jakiś czas go naciskamy. Wiadomo, modulator zrobi w tych przypadkach różne fale, które dla różnych odbiorników są odpowiednie lub "nie do zrozumienia". Trudno to wytłumaczyć bez wykresu, pisząc na grupie, ale postarałem się to napisać najprościej jak potrafiłem. Pozdrawiam Łukasz Grabowski
invalid unparseable