silnik kometa MD5 produkcji USSR

Wygrzebalem w szafie silnik jak w temacie, niekompletny, w kiepskim
stanie, foty ponizej, dostalem go wieki temu w prezencie i mialem zamiar
wstawic w jakis maly smiglowszczyk. Poniewaz jednak rozwoj
elektryfikacji w modelarstwie jest doskonaly to sam juz nie wiem, z
jednej strony czytam opinie, ze smiglowiec elektryk to nie to a z
drugiej jak pomysle o wszystkich problemach ze spalina zwiazanych...
Ale do rzeczy.
Czy ktos zna ten silnik? sa do niego gdziekolwiek dostepne czesci? Brak
mu iglicy gaznika (to akurat najmniejszy problem), pierscieni na tloku,
cylinder jest troszke skorodowany (slabo widac na foto):
(kulkowe!?!) luzow nie maja tylko tez skorodowane, ale
standardowe jakies to nie powinno byc problemow
pasuje tu jakis?:
silnik:
AlexY
Witam Oj znam, znam. To był chyba najbarzdiej nieudany ze wszystkich silników produkcji ZSRR. Miał moc równą dobremu silnikowi 2,5 cm3. Trudno zapalał i był kapryśny. Dawno temu kolega miał w akrobacie na uwięzi i ledwo odrywał się od ziemi. Wymienił na Poliota 5,6 cm3 również ZSRR i zaczął normalnie latać. Według mnie to jakiekolwiek inwestycje w ten silnik z myslą o przyszłym wykorzystaniu to niestety strata czasu i wysiłku.
Reply to
Paweł Pracki
Doszukałem się danych Komety, silnik ma moc 0,25 KM (to nie błąd)!!! przy 12000 obr/min, dla porównania OS MAX 2,5 ccm ma 0,41 KM przy 17000 obr/min.
Reply to
Paweł Pracki
Użytkownik Paweł Pracki napisał:
Zapewne papierowe? Internet juz parokrotnie przeszukalem z nieomal zerowym rezultatem, teraz na szybko zapuscilem google i jest troche wiecej.. glownie pytan pozostajacych bez odpowiedzi :) Tak czy siak odpuszcze go sobie, jesli jest ktos chetny to go odstapie po koszcie przesylki lub oddam osobiscie w okolicach Warszawa-Grodzisk Maz.-Zyrardow. Desperaci w potrzebie moga zglaszac sie mailowo na alexy malpa acze kropka net bo adres z naglowka czasowo nie dziala
Reply to
AlexY