Sinik elektryczny do paralotni. PREDATOR 37

Witam,
Chcę użyć tego silnika http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/motor.htm do napędu plecakowego do paralotni. Ponieważ jestem zielony jeśli chodzi o
silniki elektryczne i sterowanie nimi może mi ktoś podpowie co jeszcze potrzebuję, sterowanie, jakie akumulatory itp.
Może są dostępne inne silniki o podobnych parametrach ale za to tańsze.
Chcę użyć przekładni i śmigła dwupłatowego składanego w locie o średnicy 125 cm.
Z góry dziękuję za wszystkie komentarze
ZbigXC

A ja chciałbym jeżdzić Maybachem. Ktoś wie gdzie go mogę kupić za 10.000 Ojro ? Oczywiście nówkę ?
Sorry za ten wstęp ale przy tych mocach licz się że za regulator zapłacisz coś pomiędzy 1500 a 2500 zł.
No i elektrownia - pytanie - ile minut ma ci ten motorek obyrtać śmigłem ? policz i poszukaj i pomnóż cenę tych "bateryjek"
IMO wciąż napęd spalinowy przy tych mocach i cenie lepszy i tańszy
Ale może się mylę ?
buwi
ps. regulatury tych mocy szukaj pod np. Schultze
Potrzebuję napęd który będzie używany max 10-15 minut
ZbigXC

Policzmy:
15 kW ma motorek czyli np. 300 A x 50 V
Aby brać przez 1/4 godziny owe 300 A musisz mieć akku pojemności 75 Ah Policzmy to dla A123 ( użyj google aby dowiedzieć się co to A123 ) o poj2,3 Ah i 3,7 V mnie wyszło że musisz mieć 32 sztuki równolegle i 13 w szereg czyli razem 430 stuk A123 ( dobre he he he )
waga - 430 x 0,07 kg - około 30 kg akkusy
koszt akku 430 x 30 zł = 12900 PLNów ( tyż dobre he he he )
Czy ktoś może zweryfikować moje pobieżne obliczenia ??? please !!
buwi
ps. No chyba że polatasz z Pb akku - ale to chyba wyjdzie cięższe

ps2. zapomniałem dodać - tydzień ładowania po jednym locie :-)))))) - no może tylko dwa dni - no chyba że kilka ładowarek i duuuuuuży generator na lotnisku ......

mi wyszlo
10 minut z full moca to: przy 44V bierze 280A (12kW mocy) to potrzeba aku 44V o pojemnosci 280*0.2 Ah=56Ah, czyli np. 4 typowe aku samochodowe 12V 60Ah polaczone szeregowo to juz zapewne troche taniej wyjdzie, tylko ciezkie beda i zeby elektrolit sie nie wylewal, to pewnie jakies zelowe trza by kupic... a i tak watpie, zeby typowe samochodowe aku bylo w stanie dac 280A przez 10minut (bez przerw) - wczesniej sie zagotuje ;)
WS
a co w przypadku tego http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/Motor.htm
tutaj jest napęd z tym silnikiem http://www.razeebuss.com/photos.html
ZbigXC

a tu widać baterie:

http://fr.youtube.com/watch?v=oO7eQlub6pE

PMK

Cytuję: Thrust : 36 kg with full battery charge Battery pack weight: 11 k g of LIPO Autonomy : 15 minutes full throttle Total weight : 23 kg
Ciąg: 36 kg Waga baterii: 11 kg Czas pracy: 15 minut Waga całkowita (napędu): 23 kg
Stosunek wagi / ciągu jest - wg mnie - trochę marny
ale trzymam kciuki za nowatorskie podejście do tematu i prosiłbym autora tego "wątku" by - w przypadku - faktycznej realizacji tego pomysłu pochwalił się tu czy w jakoimś innym miejscu - np pfmrc.eu o efektach i kosztach tejże "zabawki" :-))
ps. jeszcze inne filmiki - i jakie bateryjki ! -
http://pl.youtube.com/watch?v=iVN_qEtBqjg
http://www.electricppg.com/Developments/yuneec/Nov2007_yuneec.wmv
i na końcu adres - powodzenia

przy tym wczesniejszym obliczenia byly dla 12kW, ten ma 11, wiec praktycznie zadnej roznicy nie ma...
tak na prawde, to trzeba by wiedziec ile tej mocy jest faktycznie potrzebne... moze latajac te 10min nie musi byc na full, czyli 11-12kW?
z akumulatorami o tkich pojemnosciach zawsze bedzie problem... albo tanio olowiowe - ciezkie, albo im lzejsze to drozsze ;)
np. na tej samej stronce jest pakiet LiPo-Zelle 5000 mAh -30 / 5S 1P za 214Eu, czyli 5Ah , 5S LiPo=5*3.7V.5V
~12kW/10minut czyli te 56Ah z takich aku to potrzeba : (o troche nizszym napieciu,) po 2 szregowo, czyli 37V i to razy 11 rownolegle (55Ah) daje 22 pakiety, cena 4708Eu ile cykli to wytrzyma to tez nie wiadomo... rozladowanie pradem 280A daje 25.5A/pakiet czyli ni by nie za duzo... , ale to w przypadku pakietow o idealnie rownych parametrach...
do tego dochodza problemy z ladowaniem - potrzebna jakas sensowna ladowarka z balanserem i pomysl jak to ladowac ;) po ile ogniw na raz, czym zasilac itp...
przy obecnych cenach aku raczej sporo mniej problemow i kosztow bedzie z napedem spalinowym...
WS

Niewątpliwie są to pierwsze jaskółki, choć widziałem gdzieś w internecie napęd normalnego "ludzkiego" szybowca podobnym silnikiem. Ze względu jednak na jeszcze zbyt małe pojemności LiPol-i czy A123(pojedyncze Ah)trzeba je składać w dość skomplikowane w ładowaniu pakiety aby osiągnąć zamierzoną pojemność, nie mówiąc o cenie. Wobec takiego stanu rzeczy bardziej ekonomicznym jest napęd spalinowy. No chyba, że ktoś się uprze.