{Szkutnicwtwo} Buduję HMS Bounty, Czym malować???

Jestem w trakcie budowy HMS Bounty z zestawu Billing Boats. Właśnie
"wychodzę z kadłuba" i zaczynam pokład. I oto moje pytanie: Czym maluje się
modele żaglowców wykonane z drewna, chodzi mi o kadłub, elementy pokładu i
wszystkie drzewca.
pozdrawiam
Bartek
Reply to
Bartek
Użytkownik "Bartek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bn3die$3jo$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Odpowiedzi prawdopodobnie jest tyle ilu jest szkutników :). Osobiście stosuję bezbarwne emalie Humbrola - aby zachować strukturę drewna. W zależności od ilości warstw uzyskuję ciemniejszy lub jaśniejszy kolor. Uzupełniająco albo nawet zamiast tych emalii w celu uzyskania koloru imitującego jakiś gatunek drewna stosuję bejce do drewna SYNTILOR - dostępne np. w sklepach PRAKTIKER. Malując model trzeba trzymać się zadady "paint-sand" czyli po pomalowaniu należy przeszlifować papierem ściernym i tak kilka razy aż do uzyskania zadowalającego efektu. Są jeszcze inne metody, ale ta na początek wydaje mi się stosunkowo prosta.
Yaceq" USUN TO