wyginanie sklejki

Witam Ostatnio zacząłem się bawić w modelarstwo, jako że mam spory zapas listewek ze sklejki to postanowiłem je wykorzystać i zbudować jakiś statek.
"Proces technologiczny" wygląda teraz następująco: - moczę listewkę; - tworzę formę; - oblewam listewkę wrzącą/gorącą wodom; - jak woda lekko ostygnie to wyciągam listewkę, naginam i staram sie umieścić w formie; - w formie jest parę godzin i po wyciągnięciu jej z formy jest sztywna;
Wykonałem stępkę bez większych problemów i pierwszą wręgę (przykład:
http://img359.imageshack.us/img359/6226/mzdjdr4.jpg). Niestety kolejne wręgi są coraz bardziej wygięte i listewki się łamią po prostu.
Czy można jakoś poleprzyć proces aby łatwiej wyginać te listewki ze sklejki ?
Andrzej
Myślę, że wręgi to lepiej wyciąć ze sklejki. Wydaje mi się, że te gięte będą Ci się odkształcać.
Mariusz.
andrew pisze:

A jakie drewno byłoby lepsze do wykonywania elementów takich jak na zdjeciu (
http://img359.imageshack.us/img359/6226/mzdjdr4.jpg) metodą wyginania, tak żeby potem nie zmieniało kształtu?
Andrzej

W takim modelu wręga musi być BARDZO sztywna. Dlatego takie wręgi wycina się ze sklejki o grubości 2 do 4 milimetrów. Podobnie jak inne elementy szkieletu.
Poszukaj w sieci. Jest dość dużo na ten temat.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Witam Przejżyj forum: http://koga.net.pl / znajdziesz tam prawie wszystko o modelarstwie szkutniczym Pozdrawiam Krzysiek