zasilacz do PULSAR 2 jaki proponujecie ?

witam
jaki zasilacz do PULSAR 2 proponujecie? gdzie kupic najlepiej?najtniej
i zeby sie sprawdzil.
widzialem kiedys przerobki PC 19A ale nie wiem czy taki
wydoli....rozne krazą opinie
dodam ze pakiety ładowane tym Pulsarem bedą to LiPo 12S to jest ok
44,4V i pojemnosci 4000mAh (nie wiem czy nie rozdziele ich na 2x6S)
jaki amperarz tego zasilacza ?
Pulsar jeszcze do mnie nie dotarł wiec nie mam z nim doswiadczenia...
przy tak duzym napieciu pakietu jaki moze byc max prąd ładowania
Pulsarem?
pozdrawiam
Reply to
jaca99
U¿ytkownik snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@73g2000cwn.googlegroups.com... witam
jaki zasilacz do PULSAR 2 proponujecie? gdzie kupic najlepiej?najtniej i zeby sie sprawdzil. widzialem kiedys przerobki PC 19A ale nie wiem czy taki wydoli....rozne kraz± opinie dodam ze pakiety ³adowane tym Pulsarem bed± to LiPo 12S to jest ok 44,4V i pojemnosci 4000mAh (nie wiem czy nie rozdziele ich na 2x6S) jaki amperarz tego zasilacza ? Pulsar jeszcze do mnie nie dotar³ wiec nie mam z nim doswiadczenia... przy tak duzym napieciu pakietu jaki moze byc max pr±d ³adowania Pulsarem?
pozdrawiam
Pulsar 2 jest w stanie dostarczyæ max 250 W mocy, wiec maksymalny pr±d ³adowania ³atwo sobie wyliczysz. Dla 44,4 V to ok 5,5 A. Przetwornica Pusara nie ma sprawno¶ci 100 %, wiêc pr±d którego musi dostarczyæ zasilacz, ¿eby w pe³ni wykorzystaæ pulsara, to jakie¶ 25 A (producent zaleca zasilacz 30A i nale¿y mu wierzyæ bo sprawno¶æ przetwornicy mo¿e byæ ró¿na w zale¿no¶ci od napiecia ³adowania). Mozesz wiêc kupiæ dobry (ale i drogi) zasilacz daj±cy ok 30 A pr±du. Mo¿liwe jest te¿ inne tañsze (moim zdaniem lepsze, ale nieco bardziej k³opotliwe) rozwi±zanie, a pozwalaj±ce w pe³ni wykorzystaæ mo¿liwo¶ci Pulsara 2. Mianowicie mo¿esz kupiæ zasilacz o mniejszym pr±dzie, np. EZC 200 (13,8 V / 15 A) produkcji MERAWEX z Gliwic, (mam kilka szt. i s± OK) i do³aczyæ do jego wyj¶cia równolegle akumulator ¿elowy np. 12/12Ah. Ten akumulator mo¿e byæ pod³aczony do zasilacza na sta³e, pod warunkiem ¿e zasilacz ma napiêcie 13,8V. Rozwiazanie to pozwoli Ci w pe³ni wykorzystaæ mo¿liwo¶ci Pulsara, bo z akumulatora mo¿na pobraæ znacznie wiêcej pr±du. Dodatkowo jeszcze bêdziesz móg³ w pe³ni wkorzystaæ mo¿liwo¶ci Pulsara w zakresie roz³adowywania ogniw, dlatego, ¿e mo¿liwe bêdzie ustawienie trybu ze zwrotem energii pozwalajacego wykorzystaæ moc 250 W. Pulsar 2, bez zwrotu energii mo¿e roz³adowywaæ tylko do 35 W. Stosuj±c sam zasilacz bez akumulatora, nie mo¿na stosowaæ trybu ze zwrotem energii, bo nie ma jej do czego zwracaæ. Naleza³oby jednak zadbaæ, zêby w akumulatorze by³o te kilka Ah miejsca. Im wiekszej pojemno¶ci bêdzie ten akumulator, tym lepiej , ale 12 Ah powinno wystarczyæ.
Micha³
Reply to
invalid unparseable
hmmmm dzieki za info
zalózmy ze nie zalezy mi na ładowaniu 1C czyli 4A pakietu 12celowego to czy 20 amperowy zasilacz styknie? ciekawi mnie jaka bedzie mniej wiecej wydajnosc takiego zestawu tzn po stratach na przetwornicy i czy wtedy w Pulsarze bede mogl ładowac prądem mniejszym niz 1C bo ładowarka ktora mam teraz nie doładowuje mi pakietu do konca jesli prąd nie jest 1C....
pozdr
Reply to
jaca99
zalózmy ze nie zalezy mi na ³adowaniu 1C czyli 4A pakietu 12celowego to czy 20 amperowy zasilacz styknie? ciekawi mnie jaka bedzie mniej wiecej wydajnosc takiego zestawu tzn po stratach na przetwornicy i czy wtedy w Pulsarze bede mogl ³adowac pr±dem mniejszym niz 1C bo ³adowarka ktora mam teraz nie do³adowuje mi pakietu do konca jesli pr±d nie jest 1C....
pozdr
Nie wiem jaka jest sprawno¶c przetwornicy Pulsara, trzeba by zapytac producenta. Jak przyjmiesz 80% to powinno byc OK i ³atwo wyliczysz sobie jaki prad jest potrzebny. Zasilacz musi byc jednak dosc dobrej jakosci zeby nie mial za duzych tetnien bo moze to powodowac zaklucenia w pracy ³adowarki. Jak wydales tyle kasy na 12 cel lipolek 4000 mAh i na Pulsara, ze o modelu silniku nie wspomne, to oszczedzanie na zasilaczu nie jest rozsadne. Nie mam doswiadczenia z lipolami , ale Pulsar to bardzo dobra ³adowarka i napewno naladuje dobrze akumilatory i mniejszym pradem jezeli ich wlasciwosci na to pozwol±.
Micha³
Reply to
invalid unparseable
balancer oczywiscie bedzie :) a w zasadzie zlinkowane 2x HYPERION LBA10 ktore w takim ukladzie obslugują do 12S.... dotychczas uzywalem LBA6 super urzadzonko w przeciwienstwie do kilku wynalazkow dostepnych na rynku ktore tylko udaja balancery....
Reply to
jaca99
snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):
Spokojnie Pulsar da radę naładować lipole do pełna mniejszym prądem niż 1C. Na lotnisku ładuję lipolki prądem do 2C w trybie fast i reflex a w domu mniejszym prądem (około 0.5-0.7 C). Używam lipolki Hyperiona 20C i po sezonie są nadal prawie jak nowe. Akku to 3 cele 3700. Z nowych wychodziło 3400 mAh po sezonie latania (jakieś 100 cykli) wychodzi z nich 3200 mAh przy prądzie rozładowania 10A. Bardzo dobre akku i nadają się do szybkiego ładowania.
Reply to
robertpr
U¿ytkownik snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@80g2000cwy.googlegroups.com...
A jaka ladowarke masz teraz?