zasilacz PC

Czy Szanowni Koledzy w wolnej chwili moga mi podrzucic jakis
instruktarz "step by step" (moze byc Dla Opornych ;))
jak przerobic zasilacz PC na źrodlo pradowe do ładowarki?
google mi slabo pomoglo dzisiejszego ranka :|
TIA
k.
Reply to
irQ
U¿ytkownik "pt100" snipped-for-privacy@go2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:egg7qd$iih$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...
Dodam ze w moim zasilaczu na oporniki zwierajace 5V dmucha wentylator. Pozostawilem rowniez oryginalny wlacznik (taki akurat mi sie trafil model zasilacza).
Adam
Je¶li we¼mie w miarê nowy zasilacz PC to nie musi dodawaæ ¿adnych oporników, ani w ogóle go przerabiaæ!!! no mo¿e poza samym kabelkiem, ale mo¿e tak¿e za³o¿yæ wtyczkê PC-tow± po stronie ³adowarki i bêdzie gra³o.
Teraz zasilacze maj± stabilizacjê napiêcia 12V niezale¿nie od 5V i nie potrzeba pod³±czaæ obci±¿enia na 5V
Dodatkowym plusem lepszego zasilacza bêdzie automatyczna regulacja obrotów wiatracza a wiêc cisza.
Mo¿na tak¿e te 5V wykorzystaæ do zasilania serw w czasie testów.
zbyszek

Reply to
zbyszek
Ja mam dosc stary zasilacz od pierwszych kompow AT i nie wymagal zadnych rezystorow. Wie ktos moze, w ktorych zasilaczach faktycznie sa takie myki potrzebne ?
Reply to
Taddy
U¿ytkownik "Taddy" snipped-for-privacy@tlen.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:egidd1$h2f$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl... [ciach]
"Myk" = obciazenie 5V, jest potrzebny w starszych zasilaczach aby wogole ruszyl (symulacja podlaczenia plyty glownej komputera) i utrzymania 12 V przy wiekszym obciazeniu. Bez obciazenia 5V , w sytuacji wiekszego obciazernia wyjscia 12 V, zasilacz przestaje dawac 12V
Adam
Użytkownik Skazoo Bemowo RC napisał:
I to jest najlepsze rozwiazanie, niestety wymaga juz jakiegos pojecia o elektronice. Jest jeszcze jedna modyfikacja mozliwa do wykonania mianowicie przewiniecie trafa zeby zamiast 5V dawal drugie 12V, podwaja sie wydajnosc pradowa 2-krotnie ale czy komus potrzeba 20A ? :)
Reply to
AlexY
Użytkownik AlexY napisał:
Witam Namoim serwerze jest sporo schematów różnych zasilaczy komputerowych
wszystkie zasilacze mają pętlę sprzężenia zwrotnego na 5V. Niektóre mają na 12V
Pozdrawiam Grzegorz
Reply to
Grzegorz Kurczyk
Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:
ftp://ftp.control.slupsk.pl/pub/elektronika/schematy/PC/cir_atx_psu_005.gif
ten to mistrzowstwo, sprawdza wszyskie napiecia :) a wlasciwie sprawdza czy wzajemnie sie znosza napiecia dodatnie i ujemne
Reply to
AlexY