Zawias (czy jestem oryginalny?

Jeśli macie czas to zobaczcie.

Dzisiaj troszkę się nudziłem to coś wykombionowałem:P
Mam pytanie? Czy takie coś już wymyślono (dzisiejsza data)? Jakie
powinny być wychylenia lotek do w stopniach (około)?
Pozdrawiam
Piotr(c)
Waśkiewicz
Reply to
piotrc
Hehe, chyba jestes oryginalny - duzo przy tym roboty :-)
Reply to
Doman
Doman napisał(a):
Ale jakie małe opory:P co masz na myśli mówiąc dużo pracy??
Pozdrawiam Piotr(c) Waśkiewicz
piotrc
A jakie s± zalety stosowania takich zawiasów? Pozdrawiam W³adek
Reply to
Wladek_J
ciezkie!!! :-)

Reply to
tomla
Duzo pracy bo... duzo pracy przy tym jest. Lepsze sa zawiasy z tasmy lub te mylarowe czy cus :-)
Reply to
Doman
U¿ytkownik "piotrc" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:d0nd6u$lim$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Obawiam sie, ze moze byc problem z wytrzymaloscia takiego zawiasu.
Reply to
Ladziak" <nie
Witam.
Co¶ czujê, ¿e starasz siê "wywarzyæ" przys³owiowe "otwarte drzwi". W tym przypadku koledzy maj± racje. IMHO powiniene¶ skorzystaæ ze sprawdzonych rozwi±zañ. Ale mimo to du¿y PLUS za chêci i sprytne kombinowanie - w³a¶nie w taki sposób powstaj± nowe, rewelacyjne wynalazki. Kto wie? Mo¿e uda Ci siê wymy¶liæ i skonstruowaæ zawias, który zrewolucjonizuje monta¿ starów w modelarstwie? POTRZEBA - MATK¡ WYNALAZCÓW.
pozdrawiam,
peTer
Reply to
peTer
no faktycznie sporawo d³ubania. Taki efekt mo¿na pro¶ciej osi±gn±c u¿ywaj±c zawiasów ko³kowych mocowanych tak, ¿e o¶ zawiasu jest w osi obrotu lotki czyli mówi±c ³opatologicznie montowane g³êbiej w lotce. Tak± metodê stosuje siê w du¿ych modelach. Wychodzi piêkne, bezszczelinowe po³±czenie powierzchni sterowych z p³atami.
Reply to
mRqS
nie. Zalet± jest brak szczeliny a brak szczeliny to brak turbulencji . Poza tym brak szczeliny zabezpiecza przez tzw flatterem czyli "trzepotaniem" lotki przy wiêkszych prêdko¶ciach. Chyba nie muszê pisaæ do czego takie co¶ mo¿e doprowadziæ....
Reply to
mRqS
Właśnie tym kierował się mój 6 zmysł projektując te cacko:P Ten zawias miałem zamiar zamocować jako zawias lotek, w Wicherku 10 Ma to być część profilu. Z tąd ten pomysł
Pozdrawiam Piotr(c) Waśkiewicz
piotrc
mRqS napisał(a):
Mam krzesło obrotowe, ale mało kółek nie pogubiłem. Chłopie, rozwaliłeś kiedyś model przez flatter? No to ci powiem, że nie miałem żadnych szczelin, bo zawiasy były z taśmy:
coś kręcicie towarzysze, ponosi was ułańska fantazja. A kto słyszał, żeby na lotce był jeszcze obszar laminarny?? Co ma qrde szczelina do flattera? Sam widziałem zresztą, jak Kacperek naklejał na swojej Extrze przed lotkami gumową uszczelkę do okien, żeby właśnie był rotor, szczególnie przy małych prędkościach
Flatter wywodzi się z innego zjawiska, są to tzw. samowzbudne drgania spowodowane niewłaściwą sztywnością konstrukcji, qrde zresztą co ja się produkuję, to jest to na PWM od paru lat:
a panom mądrym nie chce się nawet wcisnąć enter w Googlach. Sam to najpierw zrobiłem i po sekundzie miałem kilka tomów lektury. Nie ma tam słowa o szczelinie lotek. Rzekłem howk.
Teraz na tapetę idzie Piter:
Co do zawiasów, to sądzę że to przerost formy nad treścią. Wiem, że masz osobisty emocjonalny stosunek do swojego pomysłu i zaraz poczujesz ciepło w skroniach, ale ja tam widzę parę poważnych wad, a nie "to cacko". Chyba jednak cenniejsze będą dla ciebie i innych praktyczne uwagi, a nie głaskanie po przyszłej łysinie:
- drewno bez tulejowania zaciera się, wystarczy odrobina wilgoci, samo spuchnie i zacznie niemiłosiernie piszczeć - balsa na materiał - patrz j.w. + rozwałka po byle dotknięciu lotki o trawę, bagażnik samochodu, nogę panienki, ogon szczęśliwego, bo przywiezionego na lotnisko psa itp. - drut nie uruchomiony, to model pewnikiem ukretowiony - toż to samobójstwo konstruktora! To się poprostu rozleci, a jak dojdą jeszcze obciążenia... Strach myśleć, a co dopiero latać. Wtedy to naprawdę będziesz miał piękny flatter i duże, okrąglutkie oczęta. Nie wspomnę o innych częściach ciała.
Jeżeli koniecznie chcesz zawiasów wpuszczonych, to trza kopiować modelarskie patenty (jak już wspomniany wpuszczany zawias kołkowy), albo kopiować od oryginałów, czyli albo płytka o kształcie fragmentu profilu wpuszczana prostopadle do lotki i klinowana ośką wewnątrz, albo (jeżeli już koniecznie chcesz mieć oś z boku lotki, a kołek ci nie pasuje), robisz tulejkę, chociażby z fragmentu bowdenu, a z jego drutu ośkę. Ośka musi być wpuszczona do nieruchomej części steru (i tam zabezpieczona), a nie tak fifa-rafa prawie w powietrzu.
No to tyle panowie. Na koniec praktyczna procedura mailowo-dyskusyjna: - przeczytaj, pomyśl, pogoogluj, pomyśl, odpisz, popatrz co wyskrobałeś, sprawdź błędy i jeszcze raz pomyśl, wyślij :)
Pozdro Gmeracz =================================================== "W Polsce specem nazywa się często znający głównie [format C:]"
Reply to
Sławomir Gmerek