uszczelnienie wału do napedu sruby duzych gabarytow do skutera dla płetwonurków

Witam

Szukam rozwiazania uszczelnienia wału o srednicy 6mm do napedu skutera podwodnego do ciągniecia płetwonurka do głebokości 3-5m.

Chce to wykonac na zimeringach ale nie wiem czy to dobry pomysł może szanowni koledzy maja jakies ciekawe - proste rozwiazania. Mam dostep do tokarza.

za pomysły z gory dziekuje

Pozdrowienia RafalM

Reply to
RafalM

Użytkownik RafalM napisał:

Mozna zastosowac dwa simeringi/oringi (wiadomo o co chodzi) w pewnej odleglosci od siebie (niewielkiej). Miedzy nimi, umiescic duza ilosc smaru. Mozesz tez poszukac gotowych podwojnych simeringow. Takie uszczelnienia sa montowane np. w Amortyzatorach rowerowych (tych lepszych) i bez problemow wytrzymuja cisnienia do 6 atmosfer (tyle mam napompowane). Pozdrawiam

Reply to
TomaszB

Witam dwa pomysły wspomagane trzecim...-jeden -tak jak i twój -to zimering można kupić w sklepach z częściami do artykułow gospodarstwa domowego -uszczelnia jakiś mikser czy coś... wada -raz, że zimering nie daje całkowitej szczelności -dwa, -że daje duży oór sporo energi pójdzie na tarcie...

drugi -moim zdaniem duzo lepszy pomysł -to dławnica mechaniczna -dajesz w korpus kawałek grafitu -wycięty -wypilowany z uszkodzonej dławnicy jakieś pompy -a na wał tu;ejkę stalową dociskaną sprężyną do tego grafitu -tulejka moze suwać się po wale -ale nie może obracać wzgledem wału -ma się kręcić tak jak wał -tulejka uszczelniana do wału albo oringiem -suwliwie -albo takim harmonijkowym wężykiem -w rzeczywistości to prostsze niż ten opis -a jest dość szczelne -i ma bardzo małe opory...

no i wspomaganie tych pomysłów -obudowę zrobić hermetyczną -wmontować wentylek samochodowy -i przed pływaniem pompować do niewielkiego nadciśnienia...

mozna też zrobić sprzęgło magnetyczne na wale silnika tarcza z kilkoma magnesami potem obudowa -i z drugiej strony zanurzona w wodzie następna tarcza magnetyczna i nastepny wałek -ten śrubowy... przy zastosowaniu neodymów mozna sporą moc przenieść takim sprzęgłem -ale moze być cięzko to wcisnąć w obudowę -napisz coś blizej o tym skuterze ? -może być na priv -ja też planuję zrobienie czegoś takiego -może nie dla nurka -a po prostu dla pływaka -nawet juz troszkę części zgromadziłem...-i mam troszkę przemysleń... jaka wielkość twojej "zabawki" ? silnik -przypuszczam elektryczny ???? -jaki -i jakiej mocy ? jaki akumulator ?-jaka śruba (śruby -ja planuje dwie śruby)??? jak wielkość skuterka -ho;lownika / jaki zasięg -i jaką prędkość przewidujesz ??? pozdrawiam. Witek

Reply to
wit0

Użytkownik TomaszB napisał:

[..]

oczywiscie simeringi ustawione tak zeby cisnienie wody powodowalo uszczelnienie a nie ich otwarcie [..]

jesli silnik elektryczny jest bezszczotkowy (np klatkowy) mozna zanurzyc stojan w lakierze co uodporni go na dzialanie wody (moze byc klopot z blachami stojana od strony wirnika) wtedy pozostaje tylko problem przekladni lozysk i walkow ktore mozna wykonac ze stali nierdzewnej, wszystko zalezy od konkretnego przypadku, 2 simeringi ze smarem miedzy nimi powinny zalatwic sprawe

Reply to
AlexY