Wyliczenie napędu elektrycznego

Witam,
szukam kogoś z doświadczeniem z softem do wyliczania napędów elektrycznych.
Jest taki sofcik (Motocalk?), którego nie mam i nie mam pojęcia o jego
obsłudze.
Chodzi o wyliczenie napędu do samolotu Cessna 377 Skymaster. Model jest tu do
obejrzenia:
link trzeba będzie poskładać.
Model ma dwa silniki. Ma być w nim napęd bezszczotkami zasilanymi z lipolek.
Silniki najlepiej AXI. Model ma latać dość żwawo. Do tej pory model latał na
OS FS 91 i 15x8 z przodu i na OS FS 52 z 11x7 z tyłu. Kolega kupił taki
używany model na ebayu i chciałby zmienić napęd na elektro. Czy któryś z
kolegów czuje się na siłach by tu pomóc? Z góry dzięki.
Pozdrawiam Piotr
pp-rc Modellbau
PS. Ja myślałem tak na wyczucie o 2x AXI 4120/18 z 13x8 i lipolami 3s lub
lepiej 4s. To jest tylko na wyczucie - czy da sie motocalkiem sprawdzić?
Reply to
Piotrp_de
witam. Na mojej stronie w dziale WARSZTAT jest spolszczona wersja prostego kalkulatora doboru napędu elektrycznego(znalazłem gdzieś w sieci i zmieniłem tylko na polski). Jest też trochę danych silników z proponowanym śmigłem , ilością cell oraz wagą proponowaną przez producenta. (dane pozbierałem w sieci). Może będzie pomocny.
Pozdrowienia z Krakowa Moja strona
A.Bodzioch
Cześć,
dzięki, ale jak widzę można tam raczej dobrać śmigło do silnika a nie napęd do modelu (chyba, że źle widzę). Mnie chodzi o dobranie obu silników (w tym modelu mogą być nawet 2 różne !!) do modelu. Sprawdzenie, który typ AXI by się do tego nadawał...
Chyba, że Motocalc też się do tego nie nadaje - jak mówiłem nie znam tego softu.
Pozrawiam
Piotr
Reply to
Piotrp_de
nadaje siê. Na pocz±tku uruchamia siê Wizard, który prowadzi za rêkê. Je¿eli skorzystasz z Wizarda to w³asciwie nauka zajmie niewiele czasu. Pewnie sam ju¿ odnalaz³e¶, ale podaje tak dla porz±dku
Darek
Reply to
Darek
Model ładny tylko brak mi jego danych technicznych. Policzenie tego typu napędu może być posiłkowane motocalkiem ale jak wykazuje moja praktyka niestety niekiedy wyniki są mocno oddalone od założeń.
Pozdrawiam Skazoo
Reply to
Skazoo Bemowo RC
Piotrze, Intuicyjnie wydaje mi siê, ¿e zastosowanie dwóch ró¿nych napêdów nie bêdzie dobrym pomys³em. Wed³ug mnie, napêd który bêdzie wytwarza³ wolniejszy strumieñ za¶mig³owy, mo¿e byæ swego rodzaju hamulcem dla napêdu szybszego. Dobiera³bym dwa identyczne silniki i identyczne ¶mig³a. Oba ¶mig³a pracuj±ce w prawo. Tylny silnik pracuj±cy na lewych obrotach. Niestety Motocalc-em te¿ siê nie pos³ugujê. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Cześć Marcin,
dane jego są w linku, który zapodałem. Ale tu jeszcze je też podam:
Rozpiętość 2,3m Długość: 1,67m Powierzchnia nośna: 68dm² Ciężar: 6,9kg (z silnikami spalinowymi komplet do lotu ważył ok. 8kg) Zalecany silniki: od 7,2ccm dwutakt, i od 10ccm czetrotakt
@ Robert
Do mnie pomysł z dwoma różnymi silnikami też nie bardzo przemawia do przekanania. Ale nawet producent zaleca (czy dopuszcza) stosowanie dwóch różnych silników, i mówi o wspaniałym dźwięku gdy przedni silnik jest 4-suwem a tylny 2-suwem. Za dwoma różmnymi silnikami przemawia lepsze rozłożenie ciężaru. Tylny silnik lżejszy. Oczywiście oba silniki muszą mieć moim zdaniem śmigła o tym samym skoku i te same obroty. Nie widze powodu, czemu jeden z nich nie miałby mieć smigła o mniejszej średnicy. Ale jak mówię, ja bym zakładał takie same, szczególnie w przypadku elektrycznych...
Pozdrawiam i dalej liczę na wsparcie motocalcowców :-)
Piotr

Piotrp_de
cześć Piotr
jeszcze by się do kompletu profil przydał. Motocalc też to bierze pod uwagę
Reply to
mRqS
Dnia 07-12-2005 o 11:37:57 Piotrp_de <piotrp snipped-for-privacy@op.pl napisał:
Jeżeli są dwa źródła dźwięku z różnymi częstotliwościami o podobnej głośności (wydech) to występuje efekt zdudnienia: pojawia się trzeci dźwięk o częstotliwości niższej od dźwięków pierwotnych (dzielenie?). Zapewne o ten efekt chodzi, wątpię aby przy napędzie elektrycznym dało się to osiągnąć.
Reply to
Dariusz Mazur
Użytkownik Robert 'Heyoan' Gadomski napisał:
Teoretyzuje w tej chwili ale IMHO mozna dac jeden wolniejszy z przodu, bedzie on mial czyste powietrze z przodu o predkosci modelu, silnik tylny ma strumien zasmiglowy pierwszego czyli juz szybszy od modelu i IMHO potrzebuje wyzszych obrotow zeby dawal jakis sensowny ciag w porownaniu do przedniego smigla. Mozna tez pobawic sie zakladajac rozne smigla ale ich dobranie raczej bedzie graniczyc z cudem. Oczywiscie tylko tak sobie teoretyzuje i bardzo mozliwe ze plote bzdury
Reply to
AlexY
Witam, Kiedyś widziałem taką Cessnę o podobnych gabarytach. Napędzana była jednym silnikiem spalinowym umieszczonym z tyłu. W locie przednie śmigło obracało się swobodnie. Może to jest pomysł? napewno będzie łatwiej dobrać napęd.
Pozdrawiam, Darek
Reply to
DAREKRC