[RC]Model a silnik

Witam!
Znalazlem sobie taki oto chinski modelik:
przeznaczony jest pod silnik .25. Pusty model wazy 880g, roz 1270mm,
pow 23.5dm2.
Z mojej wiedzy wynika ze taki model -przy AUW do ~1300g- spokojnie
pociagnie silnik .15(tu OS 15LA - z 8x5" >1kg ciagu), dlaczego wiec podane
jest ze .25(nawet w instrukcji)? Taki toporny ten model, czy ja cos
przeoczylem?
Czasu na zrobienie modelu od podstaw mam niewiele, a chcialbym
zagospodarowac silniczek 15LA w jakims spokojniejszym modelu, co nie znaczy
ze strasznie wooolnym i nuudnym :-)
Moze ktos ma jakis fajny modelik do odsprzedania pod 2.5ccm, albo jakiego
ARFka moze polecic?
Doman
Również
Mówiąc szczerze to ciekawe , bo mi też się to wydaje dużo za duży silnik . Chyba że ma służyć do holowania mniejszych szybowców.
Ja mam model wilgi 2100 mm rozpiętości waga z paliwem około 5,2kg. I świetnie lata na silniku 15cm3 nawet mogę powiedzieć że jest na pełnym gazie strasznie nerwowa w pilotażu dlatego nawet start robię na mniejszym gazie.
Również Tomek
Reply to
Maveric
Witajcie,
Potwierdzam wagê pustego. Wa¿y³em na precyzyjnej wadze wszystkie elementy. Mo¿e byæ nawet ciut mniej bo nie ze wszystkiego zdejmowa³em worek.
Model ma na prawdê solidn± konstrukcjê. Nie potrafiê wyt³umaczyæ dlaczego silnik 0.20. Przypuszczam, ¿e silnik taki da temu modelowi odpowiedni± rezerwê mocy.
Pozdrawiam Grzegorz
U¿ytkownik "Doman" snipped-for-privacy@MajlNaStronie.WWW napisa³ w wiadomo¶ci news:e03cu3$8mg$1@213.241.34.186...
Reply to
Stosiek
U¿ytkownik "Doman" snipped-for-privacy@MajlNaStronie.WWW napisa³ w wiadomo¶ci news:e03cu3$8mg$1@213.241.34.186...
A mo¿e wcale tutaj nie chodzi o moc, tylko np. o wywa¿enie modelu?
Pozdraiwma Jacek
Reply to
Jacek
Dzieki! Z tego wynika ze .15 bedzie idalem do tego modelu... teraz to jestem juz calkowicie zdezorientowany... Jak strona sklepu znowu zacznie dzialac to jeszcze raz manuala przejrze.
Reply to
Doman
Dopiero teraz zauwazylem opinie uzytkownika tego modelu(na stronie sklepu): "Ca³kiem fajny modelik. Dobrze wykonany - elementy wycinane laserowo, du¿a dok³adno¶æ. W zestawie jest praktycznie wszystko co jest potrzebne do z³o¿enia. Standartowo mozna podkleiæ gdzieniegdzie elementy modelu - ale tylko gdzieniegdzie, o dziwo producent nie ¿a³owa³ kleju.. Co do silnika.. producent podaje ¿eby dac 4ccm.. mi siê wydaje ¿e to trochê du¿o.. ja narazie montujê Osmaxa 2.5ccm co wystarczy w zupe³no¶ci! Model jest lekki (masa startowa wyjdzie mi ~1300g) i 2.5ccm poradzi sobie z nim bez zadnego problemu. 4ccm daje na pewno jaki¶ kompfort i duzy nadmiar mocy. jak kto woli. Na sam koniec mo¿e o oklejeniu - tu te¿ jest dobrze. Dok³adnie, bez zarzutu." Kwestia czy ten OSik dal rade :-)
Reply to
Doman
Tu pytanie do Stoska; masz moze kontakt z tym klientem? Moze droga mejlowa zapytalbys go jak model sie sprawuje na tym silniku?
Reply to
Doman
napisz do mnie na snipped-for-privacy@nastik.pl to ci podam maila do tej osoby
Grzegorz