1kg cia..."/>

[RC]Model a silnik

Witam!
Znalazlem sobie taki oto chinski modelik: http://nastik.pl/piper-j3-cub-25-p-62.html Model przeznaczony jest pod silnik .25. Pusty model wazy 880g, roz 1270mm,
pow 23.5dm2. Z mojej wiedzy wynika ze taki model -przy AUW do ~1300g- spokojnie pociagnie silnik .15(tu OS 15LA - z 8x5" >1kg ciagu), dlaczego wiec podane jest ze .25(nawet w instrukcji)? Taki toporny ten model, czy ja cos przeoczylem?
Czasu na zrobienie modelu od podstaw mam niewiele, a chcialbym zagospodarowac silniczek 15LA w jakims spokojniejszym modelu, co nie znaczy ze strasznie wooolnym i nuudnym :-)
Moze ktos ma jakis fajny modelik do odsprzedania pod 2.5ccm, albo jakiego ARFka moze polecic?
Mariusz

HTTP://Doman.XT.PL

Również
fajny modelik.

Mówiąc szczerze to ciekawe , bo mi też się to wydaje dużo za duży silnik . Chyba że ma służyć do holowania mniejszych szybowców.

znaczy
Ja mam model wilgi 2100 mm rozpiętości waga z paliwem około 5,2kg. I świetnie lata na silniku 15cm3 nawet mogę powiedzieć że jest na pełnym gazie strasznie nerwowa w pilotażu dlatego nawet start robię na mniejszym gazie.

Również Tomek

Witajcie,
Potwierdzam wagę pustego. Ważyłem na precyzyjnej wadze wszystkie elementy. Może być nawet ciut mniej bo nie ze wszystkiego zdejmowałem worek.
Model ma na prawdę solidną konstrukcję. Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego silnik 0.20. Przypuszczam, że silnik taki da temu modelowi odpowiednią rezerwę mocy.
Pozdrawiam Grzegorz

znaczy

A może wcale tutaj nie chodzi o moc, tylko np. o wyważenie modelu?
Pozdraiwma Jacek
Przelicz przez analogię: http://www.modelarski.net/index.php?option=com_content&task=view&idb&Itemid lub http://www.modelarski.net/index.php?option=com_content&task=view&idA&Itemid
To powinno Cię nieco ukierunkować
PiotrekS

http://www.modelarski.net/index.php?option=com_content&task=view&idA&Itemid
Dzieki! Z tego wynika ze .15 bedzie idalem do tego modelu... teraz to jestem juz calkowicie zdezorientowany... Jak strona sklepu znowu zacznie dzialac to jeszcze raz manuala przejrze.
--
Mariusz

HTTP://Doman.XT.PL
Dopiero teraz zauwazylem opinie uzytkownika tego modelu(na stronie sklepu): "Całkiem fajny modelik. Dobrze wykonany - elementy wycinane laserowo, duża dokładność. W zestawie jest praktycznie wszystko co jest potrzebne do złożenia. Standartowo mozna podkleić gdzieniegdzie elementy modelu - ale tylko gdzieniegdzie, o dziwo producent nie żałował kleju.. Co do silnika.. producent podaje żeby dac 4ccm.. mi się wydaje że to trochę dużo.. ja narazie montuję Osmaxa 2.5ccm co wystarczy w zupełności! Model jest lekki (masa startowa wyjdzie mi ~1300g) i 2.5ccm poradzi sobie z nim bez zadnego problemu. 4ccm daje na pewno jakiś kompfort i duzy nadmiar mocy. jak kto woli. Na sam koniec może o oklejeniu - tu też jest dobrze. Dokładnie, bez zarzutu." Kwestia czy ten OSik dal rade :-)
--
Mariusz

HTTP://Doman.XT.PL

Tu pytanie do Stoska; masz moze kontakt z tym klientem? Moze droga mejlowa zapytalbys go jak model sie sprawuje na tym silniku?
--
Mariusz

HTTP://Doman.XT.PL
napisz do mnie na snipped-for-privacy@nastik.pl to ci podam maila do tej osoby