Docieranie

Bardzo przepraszam. Ja wiem, ¿e dla niektórych jest to temat nudny, ale dla
mnie niezmiernie wa¿ny. Jak dobrze dotrzeæ silnik ¿arowy. Dodam jesli to ma
znaczenie, ¿e jest to Tunder Tiger 15 cm. sze¶æ.
Wojo
Reply to
Wojo
U¿ytkownik "Wojo" snipped-for-privacy@vp.pl napisa³ w wiadomoœci >
a) jest zwykle starannie opisane w instrukcji od silnika b) jest opisane na pwm c) jest w archiwum grupy - szuka³eœ?
Reply to
kojot
a) jest zwykle starannie opisane w instrukcji od silnika
Opisane w instrukcji jest, owszem, ale po angielsku, a nie znam go tak dobrze. A co to jest pwm?
Reply to
Wojo
U¿ytkownik "Wojo" snipped-for-privacy@vp.pl napisa³ w wiadomoœci ..............
Google siê zaciê³y?????
wynik
Polska Witryna Modelarska
kojot
Chetnie sie wypowiem apropo internetowych "kursow" docierania silnikow. W wiekszosci z nich opisywana jest bardzo podobna metoda docierania (ustawienie gaznika na max obrotach a potem na przemian gaz az sie zagrzeje i wolno az wystygnie). Sam docieralem ta metoda i nie jestem zadowolony bo silnik sie mocno grzeje aczkolwiek nie jest chyba jeszcze dobrze dotarty (przepalilem dopiero 1.5 litra paliwa). Chodzi mi jednak o to, ze jak powiedzialem facetowi w sklepie ze docieram ta metoda to sie za glowe zlapal i powiedzial ze jak tak dalej bede go docieral to silnik bedzie na zlom. Wedlog niego powinienem ustawic silnik na wolne obroty, isc na kawe i czekac az ten przepali przynajmniej 2litry. Wiec teraz to ja juz sam nie wiem jak docierac, bo w instrukcji z koleji pisze ze silnik mozna docierac w locie. Moze sie wiec w koncu wypowie ktos powazny i z doswiadczeniem. Co do silnika to mam OS MAX 25LA.
Reply to
Pawelky
Witam abstrahuj±c od silników modelarskich które s± silnikami spalinowymi zaleca³bym po pierwsze umiarkowane obroty i kontrole temperatury . Ja docieram na niewielkim obci±¿eniu (¶mig³o ) i przy ¶rednich obrotach z nadmiarem paliwa . Zapewnia to dobre smarowanie jak i ch³odzenie paliwem . Marek S
Reply to
Marek S