[RC] Agena - Eksperymenty

Czesc, Korzystajac z kolejnego "ostatniego" weekendu lata zrobilem pare eksperymentow z Ageno -Universalem (Speed480Race+1:3.33+7xNi-Cd500mAh). Poniewaz zawsze twierdzilem ze ten motoszybowiec zachowuje sie rewelacyjnie to postanowilem sprawdzic czy moze byc lepiej ;) Pierwszy eksperyment to byla zmiana kata zaklinowania. Kiedys wspominalem ze wyliczony "fabryczny" kat zaklinowania to nieco ponad 1 stopien. Sprobowalem powiekszyc go do dwoch stopni. Efekt: Zwiekszenie sily nosnej + spowolnienie lotu (pozyzsze akurat nie dziwne) jednak dodatkowo pojawila sie tendencja do przepadania na skrzydlo w ostrych zakretach. W rezultacie wrocilem do swojego jednego stopnia. W tym ukladzie model najlepiej i z duza tolerancja slucha sie pilota. Drugi eksperyment polegal na zmianie lopat z przypadkowo kupionych 12/6 na pierwotnie dedykowane 11/8. Ponownie zgodnie z moimi zalozeniami teoretycznymi, to smiglo o wiekszym skoku nie sprawdza sie w moim motoszybowcu, gdzie musi pracuje na malych predkosciach lotu (sluzy do wyciagniecia modelu pod duzym katem do gory). Juz przy wyrzucie z reki czuje sie brak ciagu w porownaniu z "dwunastka". Wniosek byl taki, ze nie nalezy udoskonalac modelu doskonalego :) Weekend byl rewelacyjny do latania (musialem doladowywac nadajnik :) W przedostatnim planowym locie dzisiaj powstal pewien drobny "kwas". Wlaczylem silnik i po sekundzie lotu pojawil sie strzaszny chrobot. Zanim zdazylem zareagowac zdejmujac przepustnice, zabezpieczenie termiczne regulatora zareagowalo za mnie i odcielo silnik. Wyladowalem awaryjnie ale bezpiecznie. Okazalo sie, ze wykleila mi sie wrega silnikowa (pare trudnych ladowan w ciagu ostatnich kilkudziesieciu ladowan w sumie zrobilo swoje :). Silnik krecil sie w zwiazku z tym w przeciwna strone niz smiglo i stad ten halas (przewody miedzy silnikiem i reglem skrecily sie w warkoczyk ale nic sie nie urwalo dzieki bezpiecznikowi termicznemu). Tu musze powiedziec, ze jakis czas temu ktos na grupie ostrzegal mnie, ze silnik nalezy podeprzec, aby nie wisial tylko na wredze, bo moze sie to skonczyc, tak jak sie wlasnie skonczylo. Nie majac pod reka wlasciwych materialow nie posluchalem i mam efekt. Na szczescie straty sa zadne bo puscilo spojenie + sklejka wregi sie rozwarstwila, wiec jedynie musze zaopatrzyc sie w nowa wrege. Przy okazji tej naprawy jednak silnik podepre ;) Pozdrawiam, Robert P.S. Zrobilem jeszcze jeden film. Tym razem staralem sie w ciagu 2 min krecenia jakimi dysponowal aparat wzniesc sie jak najwyzej, wiec film jest mocno niestabilny, jednak jesli kogos interesuje... (4MB): ftp.reebok.pl/pub/film05.wmv

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Tradycyjnie nalezy wejsc przegladarka na ftp.reebok.pl/pub i wskazac wlasciwy plik do zciagniecia na dysk. Nie wiem czemu to nie dziala po prostu przez klikniecie, chociaz powinienem... :)

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

np. kupiłem firmy ROBBE idealnie pasuje do FANTAZego z Art Hobby. Ale za to nie miałem żadnych problemów od trzech sezonów. Napewno są jakieś tańsze od czeskich producentów.

pozdrawiam,

DarekRC

Reply to
DAREKRC