nazewnictwo wału korbowego

Sorry, zapomniałem dopisać, nie mam dostępu do internetu, tylko do usnetu.
Czy mógłbyś napisać mi jak to się tłumaczy, bez odsyłania do internetu?
Reply to
robot
Dnia Wed, 22 Dec 2021 16:45:17 +0100, robot napisał(a):
Z fotografii wygląda, że to zwykły wał korbowy z przeciwwagami. Podobnie, jak w niektórych starych dwusuwach bywało.
Reply to
Adam
W dniu 22.12.2021 o 17:26, Adam pisze:
Dziękuje za odpowiedź. Może ja się źle wyraziłem. Ja nie pytam co to jest billet crankshaft, tylko jak to będzie po polsku, czy jest polska fachowa nazwa wału wykonanego w tej technologii? Jaśniej już nie potrafię zadać tego pytania.
Reply to
robot
Nie ma co kombinować Jak masz katalogi maszynowe wałów to znajdziesz odpowiedzn ik, norme i nazwę Zadzwoń do producenta wałów korbowych
BTW Jak mozna miec usenet a nie miec internetu ?
Przeciez nawet nie masz dostępu do maszynowych katalogów
Reply to
a a
Ano można. Ja tak mam teraz. Mam dostęp do youtuba, maila, sieci p2p i facebooka. A do reszty internetu nie mam dostępu, nie działa. Jak to jest jest zrobione, to mnie nie pytaj, bo nie znam się na tym. Wracając do tematu: pytam tylko czy jest jakaś polska nazwa na taki wał. Nie chcę go kupować, nie mam dostępu do żadnych katalogów. Czy to już sa czasy , że jak zapytam jak jest drzewo po angielsku, to dostanę odpowiedź: "sprawdź w katalogu na internecie"?
Reply to
robot
masz poblokowany dostęp do usług internetowych według portów i jak się nie upomnisz to dostępu do katalogów branzowych nie użyskasz
A drzew w lesie są dziesiątki odmian, gatunków i jak widzisz to odróżnisz
ale na youtubie, fb znajdziesz odpowiedź pod filmikami z wałkami
Reply to
a a
Czyli jednym słowem nie znasz odpowiedzi na moje pytanie, tylko tak sobie coś tam piszesz byleby coś tam napisać. Mimo wszystko dziękuje za zainteresowanie.
Reply to
robot
W dniu 22.12.2021 o 19:09, a a pisze:
A jak będzie drzewo po angielsku powiesz? Czy mam zadzwonić do producenta drzew?
Reply to
robot
dalej robisz z nas wala
jest katalog drzew ze zdjęciami bo gatunków, odmian są setki i tylko specjalista je wszystkie zna, może lesnik
jest katalog grzybów, jadalnych i niejadalnych i tez ze zdjęciami, aby Zenek wiedzial, czy to co zbiera ma zeżrec czy wyrzucić
Walów korbowych może kilkadziesiąt odmian i stąd różne nazewnictwo
Wujek pracował w technikum i jeździli do stoczni oglądac budowę statków, silników i z pewnościa by wiedział, bo szkoła tego uczyła
Zatem poszukaj na youtube, facebook odpowiedzi bo ta musi pochodzić od fachowca brażowca, a takiego możesz na usenecie nie znaleźć do końca przyszłego roku
Jak jade do hurtowni samochodowej kupić linke sprzęgła to sprawdzają różne modele, sprzedaja mi, podchodze do samochodu i sprawdzam, że to nie ta, oddaje i znów szukają
Jak kupuje pasek klinowy to tez kupuje sprawdzam , że nie ten rozmiar, oddaję, a oni odpowiadaja, achaaaa ma byc pasek do modelu bez klimy i w koncu sprzedaja właściwy
A ty bierzesz udzial w teleturnieju i odpowiedź musi być właściwa i zweryfikowana przez branżowca
Zadzwon jutro do hurtowni
Reply to
a a
środa, 22 grudnia 2021 o 17:26:59 UTC+1 Adam napisał(a):
Na zdjęciach widać wały wykorbione. W języku polskim funkcjonują dwie nazwy. Są wały korbowe czyli np korba do wyżymaczki, korba do studni, korba w ręcznym młynku do kawy, kiedyś korba do odpalania silnika w samochodzie, korbka do podnoszenia szyby w drzwiach samochodu. To co na zdjeciach to wały wykorbione powszechnie choć niepoprawnie w języku polskim zwane korbowymi. Na egzaminie na taki wał jak na zdjęciach z linku trzeba powiedzieć że wykorbiony ale kupując go w sklepie trzeba powiedzieć że korbowy.
Reply to
Zenek Kapelinder
Dnia Wed, 22 Dec 2021 15:38:53 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):
Wiem. U mnie w szkole nie tępili zbytnio tego typu nazewnictwa powszechnego, ale wymagali prawidłowych nazw typu wkrętak (a nie śrubokręt) czy strug (a nie hebel). Natomiast, gdyby ktoś powiedział "dziura" zamiast otwór, to miał już przesrane na całego.
Reply to
Adam
Pan Adam napisał:
To znaczy mieli własną opinię na temat tego, co "prawidłowe" i próbowali ją narzucić młodzieży.
Ciekawe jak uczą w szkołach dla sekretarek -- co robi dziurkacz do akt?
Jarek
Reply to
invalid unparseable
Wiem, że powinno sie mówić wykorbiony. Nikt tak nie mówi oczywiście, ale mniejsza z tym. Powiedz mi proszę jak sie powinno mówić po polsku na billet crankshaft, czyli wał wyrzeźbiony frezarką z jednego kawałka stali. Jest jakaś polska nazwa na to?
Reply to
robot
monolityczny to może byc strop, albo skała
Wal korbowy móglby byc monolityczny ale w silniku na statku, bo wtedy wazy 500 kg i więcej ale nie w silniku samochodowy, gdyz nie jest monolitem, ani surowiec monolitem też nie jest, bo nie jest masywny | Strop monolityczny żelbetowy – wady, zalety i ...
16.06.2021 · Strop monolityczny – parametry. Najważniejszym parametrem stropu monolitycznego żelbetowego jest jego wysoka nośność, ściśle uzależniona od grubości stropu oraz ilości wykorzystanego zbrojenia w strefie rozciąganej.. Strop monolityczny – zbrojenie. Ważnym etapem budowy stropu monolitycznego żelbetowego jest wykonanie zbrojenia – im … Monolit – Wikipedia, wolna encyklopedia
PrzeglądSztuczne monolityKultura popularnaZobacz teżLinki zewnętrzne
Monolit – geologiczny lub technologiczny twór (np. góra lub obelisk) składający się z pojedynczego bloku skalnego. Formacje takie zazwyczaj ujawniane są na skutek erozji. Najczęściej stworzone są z niezwykle twardej skały metamorficznej. Nazwa pochodzi od łacińskiego słowa monolithus, a to z greckiegoμονόλιϑος (monolithos) pochodzącego od słów μόνος ("jeden" lub "samotny") oraz λίϑος
Reply to
a a
niedziela, 9 stycznia 2022 o 17:26:30 UTC+1 snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):
Wał korbowy też może: