Best Rated threads in Engineering Science (Polish)show all threads

Subject Author Posted Replies

Jak sprawdzić szczelność kominka?
Jest sobie w domu kominek i ostatnio zaczyna coraz bardziej śmierdzieć podczas palenia. Ostatnio potrafi nawet czasami uaktywnić czujnik CO. Teraz pytanie - jak sprawdzić którędy spaliny...
3
3

procesor do obliczen MES
Witam, szukalem w necie i nie znalazlem. Wiecie, gdzie mozna znalezc jakies testy/porownania/artykuly na temat wydajnosci procesorow przy obliczeniach za pomoca mesow? Za wszelkie informacje bede...
26
26

Stal 35HGS-numer materiałowy lub jej odpowiednik
Witam, Czy może ktoś podać numer materiałowy lub znak gatunku dla stali 35HGS. W "sieci" niestety nie znalazłem odpowiednika dla tego gatunku. Pozdrawiam, Robert.
2
2

Elastyczny materiał przewodzący ciepło
Witam. Co można zastosować jako elastyczny materiał przewodzący ciepło? Grubość 1-4 mm, szerokość 100 mm, długość 4000 mm. Może być z kawałków. Elastyczny jak pianka poliuretanowa....
3
3

Cienkie rurki stalowe
Witam, Gdzie mozna dostac cienkie (i cienkoscienne) rurki stalowe, czarne lub cynkowane (obojetnie) w rozmiarach analogicznych do rur miedzianych, ktore sprzedaje sie w hipermarketach (fi 15, fi 18,...
1
1

Rurki aluminiowe teleskopowe?
Witam Wiecie mo¿e gdzie mo¿na znale¼æ producenta teleskopowych rurek (najlepiej aluminiowych) z³o¿onych o wymiarze ~40cm roz³o¿onych do ok 2m? pozdrawiam m
7
7

Manometry - błąd pomiaru, działka elementarna
Witam. Mając dany zakres pomiarowy manometru i jego klasę dokładności mam określić błąd pomiaru i zaproponować wartość działki elementarnej. Problem już w sumie mam rozwiązany i proszę...
1
1

Droselklapa tandetnie zblindowana i ryksztosuje
Czy jest jeszcze gdzieś uzywany żargon techniczny (jak przed wojną)? Ostatnio przypomniałem sobie tekst Juliana Tuwima , Ślusarz, dla tych co go nie znaja podaję link: Czy znacie jakieś słowa,...
16
16

sprawność kuchenki gazowej
Witam. Potrzebuje przeliczyć o ile droższa w eksploatacji jest kuchenka elektryczna od gazowej. Czy ktoś spotkał się może, albo spróbował by po inżyniersku strzelić jaka jest przeciętna...
10
10

Odkraplacz do centrali wentylacyjnej
Bardzo pilnie poszukujê materia³ów odno¶nie wykonania odkraplacza do centrali wentylacyjnej. Pozdrawiam Jarek
7
7

spawanie stali nierdzewnej
Chce sie nauczyc spawac stal nierdzewna. Spawam elektrycznie od kilku lat, interesuje sie takze spawaniem od strony przejsc fazowych i deformacji elementow w wyniku procesu spawania. Chcialbym poznac...

Sinumeric 840C
Witam, Czy ktos moze wie gdzie mozna znalezc programik do transmisji danych z kompa na maszyne CNC ??? Podobno jest jakis darmowy PCIN - szukalem w google ale nic konkretnego nie podaja. Bede...
2
2

szajsmetal - czy da się pospawać?
Witam Mam krzesło gdzie mechanizm podniszenia itp. jest z szjsmetalu. No i popękał. Mam do dyspozycji mogomat, spawarkę elektrodową. A może skręcić na śrubki? Wolałbym pospawać. Da się?...

Stal Z (Z15, Z25, Z35)
Czym sie rozni stal Z15, Z25, Z35? Takie mam oznaczenia w katalogu jaki mam i z niego powinienem skorzystac.
5
5

pompa mamutowa - jak to działa
Witam, poszukuję informacji o zasadzie działania pompy mamutowej (spotkałem też nazwę: podnośnik powietrzny). Jest to urządzenie występujące powszechnie w przydomowych oczyszczalniach...
8
8

Zaplatanie liny
Jak sie zaplata liny stalowe ? Sztuka to musi byc, bo i zawod osobny. Zeglarskie to jakos jeszcze pamietam, ale na stalowe to sie nie przeklada. I zgrubienie wychodzi zeglarskim sposobem, a na...
19
19

Wiercenie w tytanie
Czołem. Czy w warunkach domowych da się wiercić w tytanie ? Otwory rzędu 1.5 mm. Chodzi o odbudowanie tytanowych opraw okularowych. Podobno gdzieś ktoś coś takiego spawa, ale cena zabija...
12
12

maszyna do orzechów
Witam Jak wygląda przemysłowe łupanie orzechów włoskich? Zaczynam podejrzewać, że siedzą "baby" i mordują "dziadków" :) Czy jest może jakaś technika anihilacji skorupki? I dało by się...
25
25

Wielowpust/wielowypust
Powitanko, W jaki sposob wykonuje sie wielowpust na czyms, co osadza sie na wale? Sam wal mozna pewnie nacinac jakas sprytna frezarka, ale tuleje od srodka? Chodzi o cos takiego, tylko mniejsze:...
14
14

Żyrandol Czyżewskiego ? ;[
Naczytałem się o Żyrandolu Czyżewskiego i próbowałem namierzyć fizycznie co to za ustrojstwo. Pytałem inżynierów [również elektroników] ale dostałem tylko mgliste informacje. Czy ktoś...
1
1