Jak sprawdzić szczelność kominka?

Jest sobie w domu kominek i ostatnio zaczyna coraz bardziej śmierdzieć podczas palenia. Ostatnio potrafi nawet czasami uaktywnić czujnik CO.

Teraz pytanie - jak sprawdzić którędy spaliny dostają się do pomieszczenia?

Tak myślę żeby do rozpalonego kominka dorzucić jakąś silnie dymiącą (najlepiej na kolorowo) substancję i patrzeć gdzie leci? Tylko co by to mogło być?

Reply to
Tomasz Pyra

Czyścisz komin? Najlepiej wezwij kominiarza - nie jest jakoś strasznie drogi, a pomoże na pewno.

Reply to
Grzegorz Krukowski

Grzegorz Krukowski pisze:

W sumie to nowa instalacja (2 lata), a domek rekreacyjny i szeroki komin. Palone jest rzadko i nie sądzę żeby się tam już zdążyła ograniczyć przepustowość komina. I o ile mi wiadomo to komin był już chyba raz czyszczony.

No i pali się bardzo dobrze - cug jest. Raczej obawiam się że pękł wewnętrzny wkład i tamtędy śmierdzi.

Reply to
Tomasz Pyra

Idź do Castoramy i popytaj się o środek na osuszanie/oczyszczanie komina. Może się nazywać ,,Diavolina'' ale nie musi. Wrzuca się to do rozpalonego pieca, a jak to coś się pali, to tworzy żółty gryzący dym wchodzący w reakcję z sadzą. Przy okazji wyczyścisz trochę komin ;)

Reply to
Grzegorz Krukowski