NPT - w co wkręcić ?

Witam. Szybkie pytanie. Mam zawór z gwintem zewnętrzym 1 1/2" NPT. Jest to gwint stożkowy - jak powiinny być oznaczony gwint w mufie (wewnętrzy) w który wkrecia się ten zawór (gwint walcowy).

Z góry dzięki z odpowiedź.

Reply to
JaSam

Gwinty NPT są stożkowe i na nyplu i w mufie. Oznacza się tak samo:

1-1/2 NPT. Możesz dodać "internal", jeśli rysunek jest na tyle schematyczny, że nie widać czy chodzi o wewnętrzny czy zewnętrzny. Konrad

Serwus Konradzie.

Zastanawiam sie jak w polskich normach czy tez potocznie oznacza sie NPT "male" and "female" (meski i zenski mi jakos nie pasuje)

Pozdrawiam z nadal cholernie zimnej Kanady. Jaki to balwan wymyslil prognoze ocieplania planety. Marzne juz od polowy listopada.

Alec

Reply to
Kazik

JaSam snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):