Butle z argonem do TIGa - jak ten byznes dziala?

W dniu 2014-01-07 17:11, __Maciek pisze:

niepotrzebnie "sieje defetyzm"

Reply to
uzytkownik

No kiedy niekoniecznie. Masz na myśli pewnie zgrzewanie elektroiskrowe, powiedzmy trzpieni, śrub czy nakrętek. Tam faktycznie następuje rozładowanie powiedzmy 100mF z napięcia 200V (strzelam - nie mam instrukcji w domu), zajarzanie zapłonnikiem który przy okazji utrzymuje przerwę na wyładowanie, wymagany też pistolet z dobiciem. Fantastyczna technologia, stosuję i nadziwić się nie mogę wytrzymałości zgrzewów.

To o czym pisałem, to impuls od powiedzmy 30ms do 200ms i prądzie od chyba nastu do 300A (w mojej spawarce max). Zajarzanie wysokim i następnie kontrolowane wyładowanie. Energia jest na tyle mała, że nie degraduje głęboko materiału, ale na tyle duża, że potrafi stopić trochę górnej warstwy. Idealna do blach - do punktowania, zresztą jest też wygodna - ewidentnie przygotowana pod taką pracę (szybkostrzelność).

No tak, ale to dedykowane urządzenie i to chyba jednak do technologii elektroiskrowej.

Wiem jak działa, z grubsza wiem jak jest zrobione, ale tylko z grubsza. Jurka (Jerry1111) trzeba by zapytać, projektował takie zabawki kiedyś. Ja kupiłem spawarkę z taką opcją, gdyż... w firmie to trochę inaczej wygląda niż hobbystycznie. Ceny niestety paskudne, ale nie było wyboru.

Miłego. Irek.N. ps. nie lubię nikogo reklamować, ale na potrzeby tego wątku zobacz przykładowo:

łaśnie o czymś takim nie mówię.

Reply to
Irek N.

o ile wiem to butle sie dzierzawi a reduktor musisz miec swoj. Kupowanie butli nie ma sensu. Poza tym jak oddajesz butle to musisz zawsze w niej troche cisnienia zostaiwc inaczej placisz kare

Reply to
yorgus

W dniu 2014-01-09 22:55, yorgus pisze:

Dzierżawić się opłaca tylko wtedy, kiedy dużo się spawa i często się wymienia butle, bo wtedy dzierżawiącego nie interesują koszty legalizacji. W przypadku, kiedy zużywa gazu w ilości jednej czy kilku butli rocznie to dzierżawa się nie opłaci i lepiej jest mieć butle swoje. Poza tym dzierżawa dotyczy firm.

Reply to
uzytkownik