Rentgen medyczny do badania spoin

No właśnie: jak myślicie, czy wycofany ze szpitala sprzęt rentgenowski
da się użyć do badania spoin w cienkich blaszkach? Czy to w ogóle ten
rząd mocy?
Konrad
Reply to
KA
Dzięki, ale może jakieś rozwinięcie? Dużo za mało? A jakby naświetlać długi czas?
Konrad
Reply to
KA
Lampa RTG musi być solidnie chłodzona, bierze nawet i kilkanaście kilowatów. W zastosowaniach medycznych to trwa sekundy najwyżej, nie sądzę by standardowe chłodzenie wytrzymało dużo dłużej. Druga sprawa to w zastosowaniach przemysłowych potrzebna jest bardzo solidna obudowa. Inaczej personel nie dożyłby do wypłaty.
Reply to
Adam Moczulski
Serwus Konrad,
Uzywalem caly czas do cienkich i nawet nie tak cienkich wyrobow metalowych, nim zaczelismy przeswietlac izotopami. Uzywalem aparaty bodajze europejskiej firmy Baltona. zdjecia byly o niebo lepsze niz robione gamma rays, bardzie kontrastowe,cena filmow byla rowniez tansza.
Powodzenia,
Alec
Reply to
Alec
Dzięki. Właśnie w okolicy jest do wzięcia stary, stalinowski aparat, ale na chodzie. Na śmietnik go nie można wyrzucić, za utylizację musieliby zapłacić, więc rdzewieje sobie spokojnie w piwnicy. Ogólnie w Polsce teraz tysiące takich wymieniają, akcja nie z tej ziemi.
Jak myślisz, dlaczego wychodziły ci lepsze obrazy ze słabej lampy niż z izotopu? Mniejsze rozmiary źródła?
Jeszcze nie wgryzałem się w SecV, ale myślę że na takim szpitalnym da się zrobić kwalifikacje.
Konrad
Reply to
KA
A nie pomyslales czemu jest wycofywany? Bo nie spelnych ZADNYCH zdroworozsadkowych norm bezpieczenstwa. No, ale jesli prawo pozwala na sprzedaz takiego czegos, to szukaja frajera.
Reply to
Adam
Ale co, mam się obawiać że moją spoinę napromieniuje za bardzo, czy że przyjdzie do mnie inspektor z jakiejś tam izby lekarskiej i zabroni prześwietlać ludzi? Wymagania dotyczące sprzętu medycznego to jedna historia, a prześwietlanie kawałków blachy- druga. Konrad
PS. Oni szukają kogoś, kto to weźmie i nie wywali na złom, bo im szkoda żeby się zmarnowało. Kasy nie chcą, bo nie bardzo by mieli jak ją zaksięgować nawet. No, może flaszkę jakąś się wygospodaruje najwyżej...
Reply to
KA