ciężar palety drewnianej

cześć!

orientuje się ktoś może jaki jest ciężar drewnianej palety przemysłowej o wymiarach 1200x800? ew. europalety? nie wiem czy to to samo czy nie, ale w ofertach firm widzę jedno i drugie osobno

pozdro qazeq

Reply to
qaziq

qaziq napisał(a):

tak "od do" to europaleta ~0,20-0,26 kN/m2 -to chyba zależy czy drewno bardziej suche czy bardziej wilgotne a przemysłowa to według mnie co innego niż europaleta(przemysłowa jest bardziej ażurowa i delikatniejsza)

Reply to
Marcin K.

Użytkownik "Marcin K."

Co to za moda się pojawia na zastępowanie kilogramów na niutony?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia 2005-09-19 17:51, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Bo kilogram to jednostka masy a niuton (newton) - ciężaru.

Reply to
Michal Grodecki

Użytkownik "Michal Grodecki"

Ale europalety to chyba tylko na Ziemi są używane?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia 2005-09-19 18:04, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Ale w temacie masz jak byk "ciężar" a nie "masa". Odpowiedź była precyzyjnie na pytanie.

Reply to
Michal Grodecki

Robert Wańkowski napisał(a):

:> ? a to jest jakaś moda, o matko jaki ja ponadczasowy i trendi, a myślałem że staroświecki jestem :)

jasna odpowiedź na jasno postawione pytannie

Reply to
Marcin K.

Użytkownik "Michal Grodecki"

To zapytam inaczej. Czy uważasz, że nie ma nadmiernej tendencji do używania niutonów w celu podania ciężaru a wiadomo, że chodzi o masę. Ja nie zarzucam Marcinowi K. błędnej odpowiedzi. Jeżeli tak została moja odpowiedź zrozumiana to przepraszam.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia 2005-09-19 18:28, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

A nie wiadomo czy chodzi o masę. Jeżeli chodzi o obciążenie ciężarem ładunku to wygodniej jest od razu podać ciężar. Ja przynajmniej myślę w kN. Chyba ze chodzi o bezwładność to wygodniejsze jest podanie masy.

Ale chyba zaczynamy zbliżać się do dyskusji o wyższości Świąt Bożego narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi.

Reply to
Michal Grodecki

Robert Wańkowski napisał(a):

wydaje mi się że nie,jeśli by kolega spytał o ciężar cegły lub pustaka Porotherm XXX to może bym się zastanowił i podał mu masę o ile bym wiedział,ale jeśli pyta o palety to może on chce je na jakichś stosach ustawiać,coś projektować pod nie,ja nie wiem

rozumiem twoje wątpliwości,ale to że podałem niutony to nie jakieś tam moje skrzywienie,udzieliłem odpowiedzi na pytanie,nic więcej prorokiem nie jestem :)

Reply to
Marcin K.

dzięki wielkie!

co do dyskusji, która rozgrywa się poniżej to powiem tylko, że dla mnie odpowiedź mogłaby być nawet w pondach :)

pozdro qazeq

Reply to
qaziq