EN 13480 a tytan i instalacje okrętowe

Dwa pytanka odnośnie normy EN 13480.
Czy można wg tej normy obliczć rury wykonane z tytanu? Nigdzie nie ma
odpowiednich wzorów, a w części pierwszej normy jest dodatkowo notka, że ta
norma jest na chwilę obecną ograniczona do stali.
I drugie pytanie. Znalazłem informację, że ta norma nie obejmuje rurociągów
zamocowanych trwale na statkach. Jak w tym momencie traktować instalację
petrochemiczną zamocowaną na pokładzie statku? Mam skid, który jest
niezależną jednostką i można go zamocować zarówno na statku, platformie jak
i na lądzie. Czyli na mój gust rury na nim nie są integralną częścią
statku. Czy ktoś ma może doświadczenie w stosowaniu EN 13480 w instalacjach
morskich?
Doc