Ile % obciązenia idzie na...

Witam,

Mam problem z przeliczeniem pewniej rzeczy.

Jest sobie kolumna rafinacyjna. W środku są tzw. pólki (ale nie tylko).

Pólki są ułożone jedna nad drugą i jedna pólka jest zbudowana z iluś tam paneli, które są odpowiednio pogięte z blachy (z punku widzenia wytrzymałościowego mają żebra). Na polki od dołu działa ciśnienie, a od góry jest ciecz.

Wszystko wis na tzw. support ring'ach (pierścieniach około 50-80mm na promieniu mniej niż średnia wewnętrzna kolumny).

Problem pojawia się przy dużych średnicach - trzeba użyć belek. I teraz albo stosuje się 1-dną albo dwie belki. I właśnie problem jest z przeliczeniem, ile procent obciążenia idzie na support ring, a ile na belkę (przy 1-dnej belce - jest na środku kolumny, przymocowana do jej ściany). Znam metodę przybliżoną ( pod wieczór wrzucę rysunek), działa dobrze, ale potrzebuję dokładnych obliczeń.

Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć odpowiedni wzór albo jak to policzyć/wyprowadzić?

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
OneiroO

Odpowiedź jest na allegro, ale skoro tu nie wolno wklejać linków z allegro... radź sobie sam :-) Konrad

Konrad Anikiel pisze:

:) możesz podesłać mi linka na pocztę

Krzysiek

Reply to
OneiroO

A na studiach nei uczyli?... Pzrerazenie mnie ogarnia ze inzynier projektujacy cos tam przemyslowego szuka odpowiedzi na usenecie.

To tak jakby chirurg przed operacja studiowal Mala Encyklopedie Zdrowia...

A.L.

P.S. No, chyba ze to student,...

Reply to
A.L.

Niech Pana Profesora przerażenie nie bierze, nic nie ma złego w szukaniu pomocy, choćby i w usenecie. Tyle że można jej szukać w mądrzejszy sposób niż od obstawiania innych użytkowników forum :-) Konrad PS porównanie usenetu do Małej Encyklopedii Zdrowia jest ciekawe. Które konkretnie podobieństwa ma Pan na myśli?

"Jaki wzor uzyc?"

A.L.

Reply to
A.L.

On Wed, 20 May 2009 06:23:44 -0700 (PDT), Konrad Anikiel

Pańska (zapewne zwykle niezawodna) zdolność do oceny problemu chyba jednak odrobinę szwankuje. Ja w każdym razie takiego pytania nie widziałem. Konrad

To jak w tym (starym) dowcipie: rozmawia dwoch studentow politechniki i jeden mowi:

-wiesz, jak sobie pomysle, co ze mnie za inzynier, to boje sie isc do lekarza.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

A.L. pisze:

Nie wiem jak to zrozumiałeś, ale rozwiązanie inżynierskie (czyli nie akademickie, dokładne),a szukam dokładnego wzoru, albo metody jego wyprowadzenia. Potrzebuję na pracę dyplomową. Studiuję zaoczne i na polibudzie będę za w weekend, na razie nie mam żadnego źródła, więc się pytam tutaj.

PS. A gdzie można jeszcze się o to spytać, pewno jest kupa forów inżynierskich, ale jakie byłoby najwłaściwsze?

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
OneiroO

Napewno tam gdzie się opierdala za wklejanie linków z Allegro.

A, to co innego. Zwracam honor...

A.L.

Reply to
A.L.

Proponuje kupic szklo powiekszajace. Cytuje: "Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć odpowiedni wzór albo jak to policzyć/wyprowadzić?"

A.L.

Reply to
A.L.

Witam,

jest zdjęcie (widok z góry)

Sytuacja dla 1-dnej belki. Obliczam to "graficznie". Rysuję elipsę (mniejszy promień to połowa odległości belka-support ring)

Na podstawie tego mam pole, a wiedząc jaka to jest ciecz i "gdzie jest" mogę obliczyć, ile idzie na belkę. Resztę obciążenia cieczy daję na support ring (ciśnienia gazu "od dołu" nie liczę, bo ma być najgorszy przypadek).

Problem jest taki jak to dokładniej policzyć. Coś czuję, że nie znajdę tu odpowiedzi, ale na razie nie mam innego wyjścia, więc piszę...

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
OneiroO

Napisz do mnie. Adres : snipped-for-privacy@poczta.onet.pl Może coś podpowiem.