Jak si? kupuje w normalnych firmach (produkcyjnych)

Pytam sie w kontekście projektow typu "Projektuj i Buduj". Jaka jest w tedy rola Nadzoru jeśli oczywiście istnieje na tego typu projektach. No i kto mi wtedy zatwierdza materiał?

Reply to
suryga

Hehe, żeby tylko życie było takie proste :-) Pożyjesz, zobaczysz.

Jest. Agencja inspekcyjna (w zależności od zastosowanych przepisów wykonawczych), klient, kontraktor, nieraz jakaś dodatkowa niezależna organizacja TPI czy to od inwestora, użytkownika, czy ubezpieczyciela, a w rządowe projekty to jeszcze i jacyś tajniacy się wpieprzają. Papiery trzeba pisać prostym i zrozumiałym językiem, bo nie wiesz ile i jakich ludzi będzie to czytać. W wymagających dziedzinach system jakości wręcz nakłada wyraźne wymagania, np że dowolny inżynier niezaangażowany w projekt ma mieć możliwość zrozumienia dowolnego dokumentu bez konieczności zadawania pytań.

Zatwierdza firma sama sobie. Zawsze. Inspektor może coś zaakceptować, na przykład dokument. Jeśli ktoś myli te pojęcia, to znaczy że nie okończył szkół :-)

Konrad

Ja tak miałem przez ostatnie kilka lat na budowach dróg.

Możesz rozszyforwać skrót TPI bo google nie chce pomóc. A tak będę mógł jutro zaszpanować tym że znam trudne wyrazy :) S

Reply to
suryga

Third Party Inspector, czyli taki do wynajęcia, niezależny. Czasem nie chcesz ufać inspektorowi z agencji, z którą Twój dostawca współpracuje na codzień od lat, bo obawiasz się że od lat powtarzają te same błędy, ręka rękę myje itd. Oprócz tego występuje jeszcze pojęcie "a pair of eyes", czyli obserwator. On nie ma wpływu na nic, nikt go nie pyta o akceptację niczego, za to ma dostęp do dokumentów, ludzi i operacji. Chodzi cały dzień, zagląda, robi notatki, a potem pisze codziennie raport co jego oczy widziały. Czasem jest taniej znaleźć takiego lokalnie niż wysyłać człowieka na drugi koniec świata. Konrad

Witaj Chciałbym na wstępie bardzo podziekowa za udzielenie kilka wskazówek które pozwoliły mi zadać kilka inteligetnych pytań.

Jestem już po rozmowach. Niestety szukali kogoś z angielskim na poziomie Native. Pan był bardzo zajęty ale ostatecznie spotkanie skończyła sie po dwóch i półgodzinach :).

Gadaliśmy Gadaliśmy Gadaliśmy.

Żeby było jasne firma robi instalacje przemysłowe na całym świecie i jest rocznie w stanie przerobić 1 000 000 godzin inżynierskich. Wiec chyba nie jest małą. Ale przechodząc do meritum z tego co zapamietałem. U nich jest WSZYSTKO pod kontrolą. Np: Mają harmonogramy i w zależności od odległości czasowej od deadlianu jest coraz bardziej szczegółowy. Docelowo harmonogram GODZINOWY :).

inny przykład Zamawiam u dostawcy jakiś moduł intalacji u dostawcy. I oni mają tak sprawdzonych dostawców oraz tak ustawione procedury że nie ma takiej opcji żeby coś nie zgadzało. Średnice rur przyłączeniowych.

Oczywiście nie podpisują kontraktów na których by tracili.

Zaczynam wierzyć w to co pokazują na Extream Buliders czyli że mają problem bo mają spóźnienie jeden dzień.

Może czas zmienić firme Konrad. Gdzieś tam jest idealny inżynierski świat :)

Jeszcze raz dziekuje za pomoc.

Sławek

Reply to
suryga

Hehe, a spytałeś jaką mają marżę brutto? Rzeczy standardowe jest łatwo tak zorganizować. Niestety, konkurencja duża... Konrad

W dniu 2013-01-14 15:44, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

jeśli to np. instalacje ciśnieniowe albo dźwigowe, to UDT. I nie tylko materiał (atesty), ale i wykonawstwo (np. spawy).

Reply to
JD

UDT to tylko jedna z wielu agencji inspekcyjnych. Z moich doświadczeń, pod wieloma względami najgorsza, ale nie miałem z nimi kontaktu od wielu lat- może się poprawili.

Zakres inspekcji oczywiście zależy od produktu, zastosowanych przepisów, klasyfikacji, wymagań klienta itd.

Konrad

W dniu 2013-01-13 01:43, Konrad Anikiel pisze:

Gwoli pocieszenia - nie zawsze tak jest. Przez kilka lat pracowałem w pewnej niezbyt wielkiej firmie w branży budowlanej (kilka mln. PLN obrotu rocznie). Byłem głównym konstruktorem i w sprawie zakupów materiału niemal zawsze ostatnie słowo należało do mnie. Zakupy robili po prostu sekretarka albo kierownik projektu, zamawiając materiał w/g moich wytycznych. Zadaniem kierownika projektu było przychodzić do mnie i jojczyć czy nie mogę dobrać czegoś tańszego. W razie czego przychodził do mnie dyrektor, ale on też miał wykształcenie budowlane (chociaż praktykę tylko menadżerską) i rozmowa z nim polegała na wykazaniu dlaczego uważam że trzeba zastosować taki a nie inny materiał.

Pozdr,

Reply to
Lukasz Kozicki