Jak zrobić wała

Powitanko,

No dobra, nie wała, tylko wałek, a dokładniej fuser. Fuser oczywiście kupiłem nowy i zmieniłem, ale stary wystrzępiony skłonił mnie do rozmyślań inżynierskich. No bo jest to metalowa rurka powleczona równomiernie silikonem wysokotemperaturowym. I właśnie to jest ciekawe, jak się to robi? Pomyślałem - forma. Ale to by pozostawiło ślad na łaczeniu, a tu nic, idealnie gładki. Warstwa ma jakieś 1,5 mm.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Obstawiam, że w formie cylindrycznej i wypychane. To są dość krótkie jednak wałki i przy odrobinie czynnika oddzielającego powinno się dać to spokojnie wypchnąć. Poza tym, silikon, jak większość tworzyw w czasie sieciowania pewnie się odrobinę kurczy, więc jeśli cykl polega na wtryskiwaniu najpierw zimnej mieszanki, podgrzaniu formy itd, to może nawet nie być potrzebne smarowanie.

Aletnatywnie są maczane, ale trochę wątpię bo wiele z nich ma silikon równiez po bokach.

Reply to
Marcin Debowski

W dniu 2021-07-28 o 20:59, Pawel "O'Pajak" pisze:

Dlaczego myślisz, że silikonu nie da się obrabiać?

Reply to
cef

środa, 28 lipca 2021 o 20:59:33 UTC+2 Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Mnie stare i popsute części, jeśli można kupić nowe, skłaniają do ich wyrzucenia. W życiu kilka, dosłownie kilka, wałków powleczonych silikonem zrobiłem sam. Ale to były walki do urządzeń jakie w przeszłości wytworzylem. Nic trudnego jak się ma pomysla. Kilka wałków jak w Łodzi był Stomil co oblewał guma walki dałem im do zrobienia.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Cena bywa ... zachecajaca do myslenia :-) Lub zakupu nowej drukarki, najlepsza tania, z 3 letnia gwarancja :-)

Pomysl bywa kluczowy, a i tak zostaja szczegoly technologiczne. Jak Stomilu juz nie ma, albo nie potrafi wyjsc poza swoja gume, to trzeba kombinowac :-)

Mnie sie kiedys przyssawka zepsula. Okazalo sie, ze to nie tak latwo zrobic krazek gumopodobny z zatopiona sruba domowym sposobem. Moze nie mialem dobrego pomyslu, a moze urzadzene bylo za tanie.

Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:61024228$0$544$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2021-07-28 o 20:59, Pawel "O'Pajak" pisze:

A da sie? Chyba wrednie, skrawa sie zle, tnie nieprecyjnie, szlifuje ... nieladnie.

W dniu 2021-07-29 o 07:52, cef pisze:

Próbowałem twardą gumę, efekt beznadziejny. Tzn. wymiary OK, ale powierzchnia taka sobie. Stal,mosiądz, mogę zrobic na lustro, ale na pewno nie silikon. To na pewno jest odlewane, tylko jak.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:sdu3cv$n26$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2021-07-29 o 07:52, cef pisze:

No coz, formy coraz doklaniej potrafimy robic, moze nie bedzie widac "styku".

Pytanie tylko, czy to w formie odlewane. A moze w rurowej formie, tylko tak dobranej, ze nie przywiera i daje sie wypchnac bokiem..

W dniu 2021-07-29 o 13:28, Pawel "O'Pajak" pisze:

Twoje próby a dostępne technologie, to dwa inne światy. Większość znanych mi wałków powlekanych tworzywami do maszyn poligraficznych była obrabiana. Specjalne nożyki, środki smarne, dopracowane technologie itd. W zakładzie, w którym kiedyś pracowałem szlifowano membrany gumowe - powierzchnia lustro a technologia zwykła, więc sądzę, że i silikon da się obrabiać, tylko trzeba wiedzieć jak i czym.

Reply to
cef

WOW! Teraz udajesz specjalistę od "wałków". Zenusiu masz wybujałą fantazję, a twoje "wałki" na grupach dyskusyjnych to już wszyscy znają.

Reply to
Uzytkownik

niedziela, 1 sierpnia 2021 o 15:05:17 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

Po podwójnym covidzie jesteś to masz podwójna mgle covidowa. Do tego z przyducha się urodziłeś i jak byłeś mały to wypadłeś z okna. Pech otaczającego świata polega na tym że to było okno na parterze a pod nim były krzaki. Lepiej by było gdyby było trzecie piętro i beton.

Reply to
Zenek Kapelinder