komunikacja z Fanuc 18M Series przez RS232

Witam, Czy ktoś z grupy bawił się może w pisanie własnego programu komunikującego się przez łącze szeregowe z frezarką numeryczną FANUC
18M. Dokładnie to chodzi mi o napisanie możliwie prostego skryptu/programu, który przesyłał by do obrabiarki plik z kodem .nc Czy wystarczy po prostu po przełączeniu obrabiarki w tryb odbioru wysłać cały plik znak po znaku na port szeregowy, do którego podpięta jest maszyna? Dotychczas wykonałem jedną próbę zakończoną niepowodzeniem. Ustawiłem parametry portu podane w manualu (transmisja 9600bps, 7bit, 1 bit stopu) i próbowałem wysłać pojedyńcze znaki na maszynę - za każdym razem otrzymywałem na maszynie błąd transmisji. Byc może potrzeba wysłać znak Xon, ale nie wiem jaki.
Jeżeli ktoś mógłby naprowadzić mnie na ścieżkę prowadzącą do rozwiązania tego problemu, to z góry serdecznie dziękuję.
Z góry też zaznaczam, że nie interesuje mnie żadne gotowe rozwiązanie (DNC) działające pod kontrolą windows.
-- RaW
Add pictures here
✖