komunikacja z Fanuc 18M Series przez RS232

Witam,
Czy ktoś z grupy bawił się może w pisanie własnego programu
komunikującego się przez łącze szeregowe z frezarką numeryczną FANUC
18M.
Dokładnie to chodzi mi o napisanie możliwie prostego skryptu/programu,
który przesyłał by do obrabiarki plik z kodem .nc
Czy wystarczy po prostu po przełączeniu obrabiarki w tryb odbioru
wysłać cały plik znak po znaku na port szeregowy, do którego podpięta
jest maszyna?
Dotychczas wykonałem jedną próbę zakończoną niepowodzeniem. Ustawiłem
parametry portu podane w manualu (transmisja 9600bps, 7bit, 1 bit
stopu) i próbowałem wysłać pojedyńcze znaki na maszynę - za każdym
razem otrzymywałem na maszynie błąd transmisji.
Byc może potrzeba wysłać znak Xon, ale nie wiem jaki.
Jeżeli ktoś mógłby naprowadzić mnie na ścieżkę prowadzącą do
rozwiązania tego problemu, to z góry serdecznie dziękuję.
Z góry też zaznaczam, że nie interesuje mnie żadne gotowe rozwiązanie
(DNC) działające pod kontrolą windows.
Reply to
RaW