LMDS-porównanie

Muszę przygotować porównanie systemów LMDS, czy mogłby mi ktoś podpowiedzieć jakimi kryteriami się kierować w tym porównaiu i dlaczego ?

Pozdrawiam

Reply to
Siejon

Użytkownik "Siejon" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Uuaaaaaa..... no cóż, najwyżej się skompromituję. ( o tym czytałem...cóz, nawet nie hobbystycznie ).

  1. parametry pasmowe : O ile pamiętam to istnieją warianty pracujące na wielu różnych częstotliwościach, (3,5 GHz i 5+ GHz i większe, zapewne są też inne, choć o LMDS w paśmie ISM
2,4 Ghz nie słyszałem ). Uzasadnienie : słowo-wytrych: kompatybilność e-m oraz właściwości propagacyjne w różnych rodzajach terenu wpływają na użyteczność całej instalacji.
  1. rozwiązania konkretnych producentów Szukając (kiedyś tam) informacji na ten temat LMDS doszedłem do wniosku, że każdy liczący sie producent osprzętu przygotował własny wiariant. Możliwość współpracy z systemami LMDS innych producentów to dość istotna sprawa
  2. Możliwość dołączenia do innych systemów łączności (sieci szkieletowych), lub ewentualnie przenoszone protokoły.
  3. Jak chyba każdy inny system telekomunikacyjny : pod względem przepustowości, zajmowanego pasma, stosowanego kodowania, mocy nadajnika, czułości i charakterystyk odbiorników oraz anten.....choć tutaj porażających różnic bym się nie spodziewał...

Nie wiem, jakiego rozdaju ma być to porównanie, ale profilatycznie sugeruję oddzielenie części stricte technologcznej od parametrów oferowanych użytkownikowi, zaś związki między nimi przedstawić osobno.

Czy to projekt związany ze studiami, czy może coś zupełnie innego ?

Reply to
Antey

Zapomniałem wspomnieć o następujących kwestiach :

- rodzaju stosowanej modulacji

- wymaganiach odnośnie zasilania

- łatwości konfiguracji i nadzoru urządzeń

Reply to
Antey

Chodzi o studia ;)

Reply to
siejon

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

To ja radzę zrobić tak (ale oczywiście nie biorę odpowiedzialnośc itp.) :

- samemu zaproponować jakąś metodę porównania na podstawie ogólnych charakterystyk (np. przepustowość, pasmo itp)

- uzasadnić (dobór i wagę parametrów )

- porównać kilka wybranych systemów wg. zaproponowanej metody.

- krótko przedyskutować wpływ metody na uzyskane wyniki

Dobór systemów do porównania... cóż, moim zdaniem, to warto poszperać i wybrać możliwie zróżnicowane :O) i ewentualnie na bazie informacji uzyskanych podczas 'szperania' stworzyć sobie dodatkowo taki model 'no-name' prezentujący najczęściej spotykane cechy.

Aha! I cały czas mam nadzieję, że mówimy o 'telekomunikacyjnym' znaczeniu LMDS :O) Znając życie, skrót pojawia się pewnie też w innych branżach :O)

A na marginesie : sądząc z dziwnej pory zadania pytania .... jeśli chodzi o pracę dyplomową, to radzę poszukać wzorów z zeszłych lat (może ktoś porównywał....bo ja wiem.... DSLe ?), a przede wszystkim pogadać z opiekunem pracy.

Reply to
Antey