Mala praska

Witam,

Sciagnalem taki pomysl na mala praske:

(jak nie dziala, to po prostu
tam jest obrazek dostepny).

Podstawa z blachy (200mm x 200 mm x ? mm), sruby m24, gorna belka z ?.

No i wlasnie nie wiem, co w tych miejscach, gdzie wstawilem znak zapytania.

Praska bedzie przeznaczona na poczatek do jednorazowej roboty polegajacej na wgnieceniu plytek kolczastych w polaczenia drewniane (wiezba na altane). Zatem chcialbym nacisk

4-5 ton. Potem bedzie przeznaczona do wyciskania opornych olejkow z nasion, skorek owocow typu cytrus/pomarancza (pojedyncze mililitry).

Sadze, ze blacha powinna byc minimum 10 mm, a gorna poprzeczke mam chec wykonac z trzech polazonych na sobie plaskownikow

5 milimetrowych. Jak sie odrobinke wygna do gory, do pospawam je razem z boku, obroce wybrzuszeniem do dolui wtedy powinny wytrzymac te 5 ton. Co o tym sadzicie ?

PS. Jak ktos jest ciekaw mojego bebnowego zwijaka do kabli, to niech wejdzie w galerie, tam jest kilka fotek.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

A już myślałem że o jakiejś końskiej gonitwie chcesz pisać :-) Konrad

Przy takich siłach to płaskownik 50x10. I nie jeden a dwa w poprzek. Tak samo na gorze i na dole. Na to blacha 10mm. Prościej użyć ceownika. Im trudniej Ci się będzie go niosło tym lepiej. Popatrz na allegro jak są zrobione prasy warsztatowe. Zrób tak samo.

Reply to
kogutek