Naczynie wyrównawcze

przerabiam właśnie instalacje grzewczą w domu. I mam problem z naczyniem
wyrównawczy.
Chciałem go zamontować na szczycie instalacji jednak jest to za pompkom
obiegową (system obiegu wymuszony), czy to ma jakieś znaczenie?
bo na wszystkich schematach naczynie jest narysowane zaraz po wyjściu z
pieca a nie np. na pionie grzejnikowym (jak chcę zrobić).
Jaką rolę pełni takie naczynie?
Reply to
Franciszek Zychewicz
U moich rodziców taka instalacja pracuje od wielu lat. Naczynie wyrównawcze na szczycie, pompa na rurze zaraz za piecem. Można tą pompę włączyć lub nie, wtedy c.o. pracuje na grawitacji.
Zbyszek
Reply to
Zbyszek
Skoro mowa o naczyniach wzbiorczych: Jest domek pietrowy z piwnica, instalacja CO uklad zamkniety, naczynie wzbiorcze, dwa zawory bezpieczenstwa ( na wszelki wypadek ), oraz dwa piece gazowy i weglowy ( awaryjny ). Piece nie pracuja jednoczesnie. Wszystko dzialalo sobie 10 lat. Przy wymianie pieca gazowego, "fachowiec od montazu" stwierdzil, ze tak byc nie moze, musi byc naczynie wzbiorcze. Czy jest jakis przepis zabraniajacy montazu pieca weglowego w zamknietym uklaczie CO ? Ewentualnie dwoch piecy gazowego i weglowego ? Ewentualnie jakies przeciwskazania techniczne? Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam,
MarekP
Reply to
MarekP
Teoretycznie tak, ale w tak małej instalacji nie. Pod warunkiem, że nie będzie za kotłem, bo to jest tak naprawde tylko ważne, by na naczynie nie działała gorąca woda.
Reply to
invalid unparseable