Patenty

Niekoniecznie. Im później, tym lepiej - dłuzsza ochrona. Ale ktos może ubiec.

Patentowanie na wczesnym etapie to tez ujawnienie kierunku badań - konkurencja moze sie zająć i odkryc cos lepszego.

J.F

Patentujesz własny pomysł. Kupujesz majątkowe prawa do patentu cudzego, ale na wyłączność.

Reply to
Robert Tomasik

Mysle, ze niewiele osób ma takie sprytne koty, zeby potrzebować takiego zamka, to sie te rzekome wysokie koszty patentu nie zwrócą :-(

Ale ... moze sie nada na inne okazje, zeby np wiatr nie ruszał dzwiami od hangaru ...

Jak pokażesz publicznie, to juz nie będziesz mógł opatentować.

J.F

P.S. Misterna robota. Wycinałes, frezowałeś, wycinanie laserem/wodą?

J.F

Nie, frezowałem CNC. Więcej pracy (myślenia) jak to wyszlifować.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 09.07.2023 o 17:26, J.F pisze:

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Takie pokazanie moze jeszcze moze być i nie demonstruje konstrukcji wynalazku.

Jestem pod wrażeniem. Te kółka zawierają magnesy i sie obracają? Sprawiają wrażenie, ze mocno trzymają drzwi, a jednoczesnie jakos łatwo to obrócic palcem. A opowinny te siły być chyba równe. Czy ten bolec sie wysuwa i on drzwi blokuje, a magnesy tylko wysuwają i wsuwają.

IMHO - to jest godne opatentowania, tylko gdzie - w Polsce, w USA? Pieniedzy to Ty raczej na patencie nie zarobisz, ale sława zostaje :-)

Jakbys jakiegos speca znalazl, co pomóglby wypelnic papiery za darmo, zeby całość kosztowało powiedzmy 2000zl, a nie 20 tys ...

J.F

Tak. Ta jest nowsza wersja, gdzie wystarczy obrót o 45°, ale suwaki od starej, gdzie trzeba było obrócić o 90°. Te nowe będą o wiele krótsze.

Tak, ale z jednego skrzydła się wysuwa.

Tak patrząc na te papiery z patentu, który wcześniej podałem, to tam nic nie ma. No chyba, że to, co się do UP wysyła tego tam nie ma.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

A propos - jesli w tym bolcu są schowane małe magnesy, to znacznie wieksza sila jest jesli masz zamkniety obieg pola, czyli np kawalek blaszki z tyłu magnesów.

Jest pare formalizmów, ktore trzeba zachować, np musisz napisac "znamienne tym". I parę myków, ktore warto znac. Np nie piszesz "zamek do drzwi meblowych", bo wtedy do innych drzwi ktos moze dac. W hangarze np., czy na statku. A moze nie drzwi, ale okna przesuwne.

Trzeba podkreslic, ze istotą pomysłu jest obracanie bolca z magnesami, a jak, to juz dowolnie, np suwakiem. Bo jak narysujesz ten suwak, to ktos moze zrobic obracanie gałką.

J.F

To teoria, w praktyce niezuważalne. Może gdyby to był kubkowy magnetowód.... ale ja już nie miałem miejsca na coś dookoła magnesów.

Tak samo myślałem, że siła oddziaływania zwiększy się jak połączę szeregowo magnesy. Praktycznie się nie zmienia. Jeżeli równolegle, ale jednoimiennymi obok siebie, to tak. Ale one w takiej konfiguracji nie są skłonne do bycia koło siebie. Nawet włożenie ich do wydruku to lada wyzwanie. Trzeba drukować narzędzia do ich wkładania.

Może AI napisze? :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Mam na mysli cos takiego:

|NS | |SN

NS, SN - magnesy, | - blaszka.

No, moze ktos spróbuje, to się może udać :-)

I o zamek można zapytać :-)

J.F

W dniu 10.07.2023 o 18:31, J.F pisze:

Tak właśnie to próbowałem. Blaszka od tyłu, nawet gruba, nie zaważyłem różnicy.

Zapytałem, z tego co wydusiłem z AI to wie, ale nie może powiedzieć o konkretnych numerach. Mam sam sobie poszukać.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski napisał(a):