Pierścień zaciskowy

Witam !

Poszukuję pewnego elementu ale nie wiem nawet jak on się fachowo nazywa. Jest to coś wyglądającego jak podkładka zębata wykonana z cienkiej sprężystej blachy. Zęby skierowane są do środka. Wsuwa się to wałek. Element ten można przesuwać wzdłuż wałka tylko w jednym kierunku. Próba przesunięcia w drugim kierunku powoduje jego zakleszczenie. Potrzebuję większą ilość takich elementów przeznaczonych do walków 2 mm. Czy ktoś wie gdzie to można kupić ?

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał(a):

Pierścienie zabezpieczające

WM

Dziękuję.

Paweł

Reply to
Paweł

Użytkownik "WM "

A kto wie jak je zdjąć? Fi wałka około 8 mm. Kółka od wózka.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ale z rowkiem czy bez ?

Bez rowka to bym uzyl smaru i krecil.

Z rowkiem .. nie wysilaj sie, wez wiekszy mlotek :-)

Użytkownik "J.F

Bez rowka. Tylko uchwycenie tego jest prawie niemożliwe. Jest to wszystko w piaście. Teraz mi przyszło do głowy żeby te łapki co trzymają wałek przeszlifować drimelkiem.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Jesli moze byc zniszczony to zapewne wystarczy maly srubokret i odginac po jednej ..

J.F. ma tu rację. Ten i podobne pierścienie na gładki wałek były i są _jednorazowego_ użytku. W demontażu jest on po prostu do zniszczenia. Łapki są odginane, nawet nie tak wiele, i pierścień jest usuwany z wałka. Ważne jest natoniast to, by nie uszkodzić powierzchni walcowej wałka. Pozdrowienia. W.Kr.

Reply to
kruszewskiWYTNIJTO