Płytka laminatowa

Co jakiś czas niedaleko mnie szlifuje się płytkę laminatową na szlifierce "do noży".Smród przeogromny.Ja bynajmniej nie wyrabiam i omijam takie miejsce długo, aż smród "nie opadnie".Czy ten laminat to [przy szlifowaniu]jakaś trucizna? Zdaje się, że jest na szkle więc cząstki szkła wdycha się do płuc? A tem smród? To od utwardzacza żywicy? Tam Z1 stosuje się na ten materiał?

Psot

Reply to
Psot

Użytkownik "Psot" snipped-for-privacy@TNIJno.pl napisał w

Zalezy od szlifierki. Moze mielic lepiej lub gorzej i dawac cos miedzy tluczonym szklem, piaskiem, a pylem.

Tak czy inaczej - grozi pylica - ale to obsludze, nie komus "niedaleko", komu glownie smrod przeszkadza.

Mysle ze po prostu epoksyd. Moze i na Z1, ale to bylo przed utwardzeniem. No chyba ze to calkiem inny laminat, moze np wlokna weglowe w poliestrze ..

Przegrzany epoksyd smierdzi.

głównie niedotwardzony. Ale to i tak perfumy w porównaniu ze smrodem podgrzanego poliestru. BTW, czy istnieje w ogóle kompozyt carbon/poliester? Według mnie nie ma czegoś takiego i nie może być (za słaba wzajemna przyczepność), ale z pokorą przyjmę wszelkie informacje na ten temat.

Reply to
Jakub Tarczewski

Dnia Fri, 29 Apr 2011 14:33:04 +0200, Jakub Tarczewski napisał(a):

jak popatrzysz w karty techniczne większości tkanin węglowych to nadają się do laminowania poliestrem. Tak więc technicznych przeciwwskazań nie ma, ale jak już się wywala kaskę na węgiel, to grzech laminować czymś innym jak epoksyd, od biedy winyloester...

Reply to
Krzysztof Chajęcki

Dnia Fri, 29 Apr 2011 13:53:25 +0200, J.F. napisał(a):

epoksyd z Z1 po utwardzeniu jest bezwonny. Obstawiam raczej, że to laminat poliestrowy - z tego przy szlifowaniu wali styrenem. A co do pyłu, to nic zdrowego w tym nie znajdziesz, do tego styren... :->

Reply to
Krzysztof Chajęcki

wiem, że zalać poliestrem można wszystko... ;-) Tym niemniej (gdzieś, kiedyś...) czytałem, że carbon z poliestrem się zdecydowanie nie lubią. Być może nie było to całkiem ścisłe, a być może od jakiegoś czasu jest nieaktualne...

Reply to
Jakub Tarczewski

Użytkownik "Jakub Tarczewski" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news:iprn5d$m77$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

W googlach tez jakies dziwne wyniki, ale

No niby cos jest, i nawet nazwali PCC (Polyester Carbon Composite), ale nie zaloze sie ze im sie cos nie pomylilo.

Moze bardziej elastyczny, a moze ladniej wyglada :-)