P艂ytka laminatowa

Co jaki艣 czas niedaleko mnie szlifuje si臋 p艂ytk臋 laminatow膮 na szlifierce "do no偶y".Smr贸d przeogromny.Ja bynajmniej nie wyrabiam i omijam takie
miejsce d艂ugo, a偶 smr贸d "nie opadnie".Czy ten laminat to [przy szlifowaniu]jaka艣 trucizna? Zdaje si臋, 偶e jest na szkle wi臋c cz膮stki szk艂a wdycha si臋 do p艂uc? A tem smr贸d? To od utwardzacza 偶ywicy? Tam Z1 stosuje si臋 na ten materia艂?
Psot

Zalezy od szlifierki. Moze mielic lepiej lub gorzej i dawac cos miedzy tluczonym szklem, piaskiem, a pylem.
Tak czy inaczej - grozi pylica - ale to obsludze, nie komus "niedaleko", komu glownie smrod przeszkadza.

Mysle ze po prostu epoksyd. Moze i na Z1, ale to bylo przed utwardzeniem. No chyba ze to calkiem inny laminat, moze np wlokna weglowe w poliestrze ..
Przegrzany epoksyd smierdzi.

g艂贸wnie niedotwardzony. Ale to i tak perfumy w por贸wnaniu ze smrodem podgrzanego poliestru. BTW, czy istnieje w og贸le kompozyt carbon/poliester? Wed艂ug mnie nie ma czego艣 takiego i nie mo偶e by膰 (za s艂aba wzajemna przyczepno艣膰), ale z pokor膮 przyjm臋 wszelkie informacje na ten temat.
Dnia Fri, 29 Apr 2011 14:33:04 +0200, Jakub Tarczewski napisa墓聜(a):

jak popatrzysz w karty techniczne wi脛聶kszo墓聸ci tkanin w脛聶glowych to nadaj脛聟 si脛聶 do laminowania poliestrem. Tak wi脛聶c technicznych przeciwwskaza墓聞 nie ma, ale jak ju墓藕 si脛聶 wywala kask脛聶 na w脛聶giel, to grzech laminowa脛聡 czym墓聸 innym jak epoksyd, od biedy winyloester...
--
pzdr
meping

wiem, 墓藕e zala脛聡 poliestrem mo墓藕na wszystko... ;-) Tym niemniej (gdzie墓聸, kiedy墓聸...) czyta墓聜em, 墓藕e carbon z poliestrem si脛聶 zdecydowanie nie lubi脛聟. By脛聡 mo墓藕e nie by墓聜o to ca墓聜kiem 墓聸cis墓聜e, a by脛聡 mo墓藕e od jakiego墓聸 czasu jest nieaktualne...

W googlach tez jakies dziwne wyniki, ale http://superstreet.automotive.com/53380/130-0711-honda-s2000/polyester-carbon-composite.html
No niby cos jest, i nawet nazwali PCC (Polyester Carbon Composite), ale nie zaloze sie ze im sie cos nie pomylilo.
Moze bardziej elastyczny, a moze ladniej wyglada :-)
Dnia Fri, 29 Apr 2011 13:53:25 +0200, J.F. napisa墓聜(a):

epoksyd z Z1 po utwardzeniu jest bezwonny. Obstawiam raczej, 墓藕e to laminat poliestrowy - z tego przy szlifowaniu wali styrenem. A co do py墓聜u, to nic zdrowego w tym nie znajdziesz, do tego styren... :->
--
pzdr
meping