Profil aluminiowy - szukam

Witam. Szukam profilu aluminiowego o przekroju tak jak na poniższych zdjęciach: http://zapodaj.net/a4af00875188f.jpg.html
http://zapodaj.net/f77312c1219fd.jpg.html Niestety moje szukanie do tej pory nic nie dało, wszędzie tylko zwykłe profile aluminiowe oferują. Znacie może jakąś hurtownie/sklep/cokolwiek gdzie cos takiego dostanę? Może być nawet sklep/hurtownia zagraniczna. Profil służy do utrzymania szyny po której jezdzi rama na łożyskach liniowych, ważne jest żeby to było stabilne w zakresie 0.001mm i nie odkształcało się a ten profil to spełnia. Gdzie takiego czegoś szukać?
lukasz wrote:

Skąd się bierze wiara w takie rzeczy?
On Saturday, 7 July 2012 19:18:12 UTC+1, cef wrote:

Zapomnia doda e po przykrceniu do ksiska stali :)
On Saturday, 7 July 2012 19:18:12 UTC+1, cef wrote:

Zapomniał dodać że po przykręceniu do kęsiska stali :)
Możecie się nabijać ale wbrew pozorom to urządzenie działa i ten warunek jest zachowany.
Użytkownik "lukasz"

Potrzebujesz dokładnie taki sam jak ze zdjęcia? Jeżeli nie to tu masz. http://www.alu-system.pl / Skoro ten Twój pusty w środku zapewnia dokładność 0,001 to ten zapewnią dokładność 0,000000001.
Robert
lukasz wrote:

Właśnie dlatego się zastanawiam skąd się bierze wiara w to? Bo tak napisali? Że aluminowy profil jest stabilny wymiarowo pod obciążeniem w graniach jednego mikrona? Pomijam już względne odniesienie do wymiarów - to się nazywa dobry marketing i tyle.

Nie chodzi o marketing. Jest to maszyna która służy do naświetlania UV sit do sitodruku (pionowa), głowica naświetlająca przesuwa się po szynach na łożyskach liniowych osadzonych na tym właśnie profilu, oprócz zapewnienia stabilności ruchu - własnie na tym profilu - jest korekcja położenia głowicy mikrometrem (ustalana przy uruchomieniu i oddaniu do użytku - potem użytkownik nie ma do tego dostępu) oraz czujnik laserowy korygujący z dokładnością do 1um (podczas ustalania pozycji naświetlania). Wlasnie ten profil - z tego co mi powiedziano - w dużym stopniu zapewnia stabilizację podczas ruchu glowicy. To, że może nastąpic jakies odchylenie zostanie skorygowane czujnikiem laserowym.
On Saturday, 7 July 2012 22:05:35 UTC+1, lukasz wrote:

Czujnik niczego nie koryguje, najwyej uruchamia jakis aktuator ktry koryguje- i teraz uwaaj: bdy pooenia spowodowane odksztaceniem szyny i profilu. Gdyby profil si nie odksztaca, nie potrzebny byby ani mikrometr ani aden czujnik. Konrad

Czy miałeś kiedykolwiek styczność z naświetlaniem sit metodą UV? Czy wiesz jak te urządzenia działają? Mikrometr musi być bo służy do DOKŁADNEGO ustalenia głowicy względem punktu "zero" materiału naświetlanego a czujnik laserowy ustala odległość z jakiej ma nastąpić naświetlenie. Poza tym nie ma materiałów doskonałych i wszystko się odkształca.
Pozdrawiam.
lukasz wrote:

Wygląda więc na to, że nie zrozumiałeś materiałów informacyjnych o tym produkcie. Czyli jednak marketing. Jak sam piszesz do pozycjonowania z dokładnością 1 mikrona nie jest potrzebny profil tylko jakieś enkodery lub inne laserowe ustrojstwa. Profil pełni jedynie funkcję pomocniczą.

Enkodery są też: 2 na oś X i 1 na oś Y. Enkodery mają dokładność 0.001 mm. Enkodery służą do dokładnego pozycjonowania ruchu głowicy podczas naświetlania. Na osi X są 2 ponieważ "most" na którym porusza się głowica w osi X ma ok. 4m długości i ze względu na jej długość i możliwe przesunięcie obu końców podczas jazdy i musi być kontrola. W osi Y która jest krótsza i ze tak powiem "jeździ z głowicą" jest jeden enkoder też o 0.001mm Mi chodzi o ten wlasnie profil, który - według osób które zajmują się montażem mechanicznym tego urządzenia - nadaje znaczącą sztywność całej konstrukcji.
lukasz wrote:

Kiedyś widziałem reklamę supernoży w telewizji. Noże te wykonane były ze "specjalnej stali zawierającej węgiel". "Nadawanie znaczącej sztywności" przez profil aluminiowy jest z podobnego gatunku przekazu.
On Saturday, 7 July 2012 22:31:47 UTC+1, lukasz wrote:

No wic zamiast si pieniaczy, zacznij sucha, bo ju kilka osb prbuje Ci naprowadzi. Jeli jedynym istotnym kryterium doboru tego profilu jest jego sztywno, to zapewniam Ci e da si j policzy, to nie jest trudne. Popro jakiego inyniera mechanika o pomoc. Potem we dowolny inny profil dostpny w handlu, policz jego sztywno i po prostu porwnaj dwie liczby. Konrad
On Saturday, 7 July 2012 22:31:47 UTC+1, lukasz wrote:

Ale ja się nie pieniaczę tylko probuję jakoś wytłumaczyć o co mi chodzi. Ja jestem elektronikiem, znam się na tym i owym, ale widzisz jak jest - kazali poszukać to pytam :) bo sam nic nie znalazłem na ten temat. Chyba bede musiał zapytać dokładnie co to jest/skad kupują to/ jaka cena itp itd bo to chyba w Polsce nie jest dostępne. Wiem, że jest to gotowy profil który można kupić ale czy to na zamówienie/ze złomu/ z Polski to nie wiem. W każdym razie dziekuje za odpowiedzi.
On Saturday, 7 July 2012 23:11:06 UTC+1, lukasz wrote:

Napisae "Czy wiesz jak te urzdzenia dziaaj?", a wanie demonstrujesz e sam nie wiesz jak to dziaa. Jak si dowiesz czemu ma by ten konkretny profil, to by moe co tam wicej zrozumiesz... Konrad
No... to popatrz sobie po Bosch-Rexroth. Maj w katalogu podane wszystkie parametry, w tym pozwalajce obliczy sztywno Twojej belki. Zapewniam Ci jednak, e mikrony to moesz midzy bajki woy. Ani profil, ani wzek, a tym bardziej szyna nie zapewnia takiej dokadnoci i to nawet w najwyszej klasie dokadnoci (UP), adnego producenta.
__ Pzd, Irek.N.
Powitanko,

Jesli mozna, to podlacze sie pod temat: Jak sie wykonuje super rowna powierzchnie metalowa? Powiedzmy, ze chce zrobic prowadnice do maszyny, gdzie precyzja jest wazna. Tak np. setne czesci mm. Poprosic w zakladzie gdzie planuja glowice silnikow spalinowych, czy jakis inny pomysl? Tak sie przymierzam do zrobienia tokarko-frezarki, narazie projekt jest w fazie pre-alfa, czyli pomyslu;-) Metale kolorowe i zwykla miekka stal mozna kupic bez problemu, ale zaden z tych materialow na, powiedzmy, metrowa prowadnice sie nie nadaje (?) Pewnie jakas stal narzedziowa by sie przydala. Po tym moglby juz jezdzic wozek np. z mosiadzu. Tylko gdzie taka stal zdobyc? Jak sie zabrac do tematu?
Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Sezonowane na przykład przez 50 lat odlewy żeliwne zapewniają dużą dokładność. Dla 1/10 wystarczy z 5 lat sezonować odlew żeliwny. Oczywiście zaraz po obróbce będzie lepiej. Z czasem zacznie się krzywić. Projektowanie łoży do obrabiarek to sztuka sama w sobie. Może jakieś programy już do tego są. Nie liczył bym że będą tanie.

W dniu 2012-07-08 15:35, Pawel "O'Pajak" pisze:

Poszukać gotowca. Sporo firm sprzedaje po cenie złomu całe obrabiarki.
--
P. Jankisz
Pawel "O'Pajak" wrote:

Szlifuje się.
Powiedzmy, ze chce

No jeśli uważasz, że jedyny zakład, który ma szlifierkę to ten od głowic, to próbuj tam. Tyle tylko, że oni tylko szlifują i nic już wiecej.

Zrób dokumentację wykonawczą i znajdź wykonawcę. On sobie poradzi z materiałami.