Wzmocnienie profilu.

Witam,
Odrazu zaznaczam że mam niewiele wspólnego z modelarstwem, dopiero powoli wdrażam się. Myślę jednak że ta grupa będzie najodpowiedniejsza do zadawania poniższych
pytań. Do rzeczy: Mam profil w kształcie U wykonany z dwóch połówek z ABSu. Jest to frontgrip z latarką do MP5. Niestety wczoraj go uszkodziłem i szukam porad jak go naprawić. Planuję wykonać z jakiejś blachy kształtkę którą chcę wkleić od środka, najlepiej ujmując trochę materiału oryginalnego aby nic nie wystawało poza oryginalne wymiary. Teraz pytania: Jakiej blachy użyć i jaką metodą ją przymocować wewnątrz tego profilu aby na zewnątrz nic nie było widać a wewnątrz wymiary się nie zmieniły. Oryginalny plastik ma od 3 do 5 mm grubości. Błagam o pomoc. Karabin jest żony a wymiana tego gripu mnie dobije finansowo.
Pozdrawiam
Robert
> Planuj wykona z jakiej blachy ksztatk ktr chc wklei od rodka, najlepiej ujmujc troch materiau oryginalnego aby nic nie wystawao poza oryginalne wymiary.
Witam. Rozumiem, e chodzi o stworzenie czego w rodzaju wrgi? Czy przeduenia korytka? - bo od tego zaley podejcie do caej sprawy. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl

Nie wiem jak to nazwać, chodzi o jakby zastąpienie kawałka ścianki tego korytka blachą. Największe naprężenia powstają wzdłóż tego korytka, na jednym końcu znajdują się dwa otwory przez które przechodzi pin zabezpieczający. Właśnie te otwory wyrwałem tak że zamiast otworów mam półokręgi. Brakujące kawałki znalazłem i przykleiłem na kropelke ale zdaję sobię sprawę że nie wytrzyma to nawet transportu, nie mówiąc już o używaniu Tutaj jest obrazek tego całego elementu.
http://www.machinegun.pl/sklep/images/ca_chwyt_mp5tlf.jpg
Chciałem dać pasek blachy od jednego do drugiego otworu, wzdłóż ścianek tego elementu od wewnątrz. Muszę zachować wymiary wewnętrzne bo w środek wchodzi lufa a w przyszłości jeszcze chcę tam schować akumulator.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Robert
Proponuj zrobi tak: wzi wierto 0,5 mm, nawierci nim kanaliki w ciankach tak, eby przechodziy i przez ramiona tych pokrgw, i przez waciw ciank elementu, ostronie usun pokrgi, woy dopasowane odcinki drutw (najlepiej stalowego, mog by szpilki) do kanalikw w ciankach, kapn kropelki, odczeka a wyschnie, naoy na podstawy ukw Poxipol, naoy uki, odczeka do wyschnicia Poxipolu, na koniec nala Kropelki do "pocztkw" otworw w kanalikach (obficie, eby o mao co wypywa), po zaschniciu opiowa do pierwotnego ksztatu i najlepiej lekko trysn odpowiedni farb aerografem. Obawiam si, e nic innego nie wymyl, chyba e le zrozumiaem problem... Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl PS Moe to i nie jest najmocniejsze, ale kada naprawa zachowujca wymiary oryginau bdzie tylko imitacj...
Dzięki za pomoc. Dobrze zrozumiałeś problem. Pozdrawiam
Robert

Jezus Maria, Robert, schowaj gdzies dobrze ten karabin, bo bedzie tragedia - zona sie dowie, ze rozwaliles model i zastrzeli Cie na miejscu! :-)

wiadomości

Za późno :)
Dnia 2004-12-19 04:47, Użytkownik Tomasz Aleksinski napisał:

A co najgorsze to nie karabin tylko pistolet maszynowy (MP-5), więc jak wygarnie serią to lepiej nie myśleć :-)
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
Dnia 2004-12-17 19:29, Użytkownik Piasecznik napisał:

Zapytaj na pl.misc.militaria - jest tam trochę ludzi zajmujacych się air soft-em i paintballem, może ktoś z nich miał podobny problem?
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
wiadomości

Cześć. To powinno dać się zrobić. Wiem bo sam jak i wielu z grupowiczów różne naprawy podobnego typu robiło, kilka razy na tej grupie już się o tym przekonałem. Niestety świat produkuje plastikową tandetę, nie wiem czy świadomie czy z braku wiedzy. Te mocujące uszka z ABSu ktoś zrobił tak delikatne że można było postawić parę groszy że prędzej czy później pękną.
Wzmocnić trzeba raczej blachą (blaszką), wklejoną na żywicę, dodatkowo trzeba blaszkę przykręcić na klej malutkimi blachowkrętami spokojnie są takie 1.5mm-2mm co zmieszczą się w 5mm "mięsie" może w którymś z miejsc jest więcej plastiku niż 5mm, ponieważ cienka wyprofilowana blaszka może sięgać daleko np. wypełnić całe to koryto gdzie wchodzi lufa. W blaszce można wywiercić parę otworów zrobić perforacje żeby lepiej się trzymała, ale musisz postępować jak opiszę dalej. Wtedy można spróbować dać cienką blachę z puszki od piwa, ale chyba będzie trochę za cienka przydała by się trochę grubsza tak 2razy. Może w miejscach uszek da się blachę od puszki zagiąć podwójnie. Jak wkleisz blachę i przykręcisz to trzeba całość natychmiast zmontować tak aby żywica twardniała na zmontowanym zestawie, zabezpieczy to później możliwość "niepasowania" po sklejeniu. Lufę warto do tego celu nasmarować, jeśli jest plastikowa to również tylko smarem do tworzyw sztucznych np. silikonowym, teflonowym w aerozolu służącym do smarowania plastikowych klamerek do zasłon łazienkowych, kabin prysznicowych.
A poprawnie to ten uchwyt powinien mieć fabrycznie wprasowany metal w miejscu tych uszek, to tak psychologicznie Cię pocieszam że to nie Twoja wina tylko producenta, a i żonie można próbować wytłumaczyć ;)
To może jeszcze anegdotka: W latach 80-tych w Lubartowie wyprodukowano radi-magnetofon jednorazowego użytku bo Jaruzel i spółka kazał oszczędzać dewizy. Więc towarzysze zadecydowali że zrobią sprzęt ze zwykłego słabego polskiego plastiku a nie z importowanego ABSu.
Tak powstał radio-magnetofon, w którym przyciski dawało się nacisnąć tylko raz i pękał.
Pozdrawiam Andrzej.

Cześć,
opisana przez Andrzeja metoda jest dobra, ale jeżeli to pradziwy ABS, to nie da się tgo kleić żywicą. Musisz użyć dwuskładnikowego kleju Stabilit Express firmy Pattex. To jedyny mi znany klej który dobrze klei ABS. Powodzenia.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Właśnie tą metodą zacząłem wzmacniać profil. Odzyskałem aluminiową blachę z uszkodzonego dysku twardego Seagate. Dorobiłem z tej blaszki (jak będę w domu to zmierzę grubość i podam, na oko 0,5mm lub deko cieńsza) uszka tak żeby przylegała do wewnętrznej powierzchni, zebrałem trochę materiału tak aby nie wystawała i przykleiłem na dwuskładnikowy poliuretanowy klej Bison (napisane na opakowaniu że jest specjalnie przystosowany do klejenia powierzchni na których inne kleje nie dają rady. Wymieniają między innymi ABS. Schnie cholerstwo już 20 godzin i jeszcze jest deko plastyczny. Możliwe że przez źle dobraną proporcję kleju i utwardzacza. Polskie tłumaczenie instrukcji użytkowania było chybione. Napisali żeby wycisnąć taką samą ilość obu składników, po angielsku było napisane "equal lenght". Subtelna różnica :) Szczególnie że tubka z utwardzaczem jest na oko 2 razy mniejsza, ma też odpowiednio mniejszą średnicę aplikatora. Wersja z odrobiną czarnego humbrolka jest nadal mazista :(
Początkowo chciałem to zrobić z jednego kawałka blachy. Po konsultacji z zaprzyjaźnionym modelarzem, który stwierdził że przenoszenie sił z jednej strony na drugą może być niekorzystne, postanowiłem uszka wykonać osobno. Jak zakończę wszystkie prace, dam znać jak wyszło. W czwartek próba bojowa :)
Pozdrawiam
Robert
Updejt
Klej Bisonite chyba nigdy nie osiąga dużej twardości. W miejscach gdzie zebrało się go więcej można go paznokciem lekko wgnieść. Jest to jednak klej poliuretanowy a nie epoksydowy więc podejrzewam że poprostu już tak ma. Przylega bardzo mocno do ABSu. Ze względu na swoją plastyczność, nie nadaje się chyba do małych powierzchni narażonych na naprężenia boczne. W moim przypadku sprawdził się w 100% Blaszka aluminiowa której użyłem ma dokładnie 0.5mm grubości. Wszystko pięknie wyprofilowałem a na koniec pomalowałem humbrolem czarny mat. Wyszło prawie jak nowe :) Napewno jest jednak o wiele trwalsze od nowego :P
Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Robert

Tobie si udao... a ja niestety zajrzaem na stron, do ktrej linka podae w pocie pierwotnym, i zachorowaem na Mausera 98k... ech... ;-) pozdrwka Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl

Hrhrhr ;) Ten od Marushina jest może i fajny ze względu na imitację łusek i ich wyrzut ale zapraszam na porównanie K98 by Tanaka do realsteal :D http://www.arniesairsoft.co.uk/reviews/tanaka_kar98k/tanaka_kar98k_review.htm
Cena powinna Cię wyleczyć :P Pozdro
Robert