[AutoCad] podstawy

Robie sobie właśnie obudowe w AutoCad Inventor (konstrukcje blachowe). Robię to pierwszy raz także mam parę pytań:
1) Utworzyłem nowy projekt (wymiarowany w mm) ale nie mogę nic zrobić aby wymiar rysowanego prostokąta był równy 2mm zawsze wychodzi 2.003 mm lub coś takiego pewnie jest to problem z wymiarami siatki (która jest dalej w milsach) ale nie wiem gdzie to zmienić.
2) Jak zmienić dokładność (mnie potrzebna jest dokładność do 1mm) chodzi mi o to aby kursor myszy przeskakiwał co 1mm przy ruchu.
3) Mam płaszczyznę i teraz chce zrobić w niej 20 takich samych otworów, oddalonych od siebie o 10mm jak to zrobić (czy takie rzeczy robi się za pomocą skryptów?)
4) Czy jeśli mam już wykonaną płaszczyznę z dajmy na to dwoma kołnierzami to mogę to jakoś przeskalować? Czy od samego początku musze uważać co wpisuje w wymiarach?
5) Wykonałem sobie dajmy na to puszkę z blachy o grubości 0,5mm czy da się jakoś szybko zmienić grubość blachy ba 1mm bez robienia wszystkiego od nowa?
napisał: <>

Podstawy Inventora ;) 1. Po narysowaniu prostokata w szkicowniku, wymiarujesz go i narzucasz konkretne wartości, 2. Gdzieś w opcjach: siatka i skok 3. Nie robi się za pomocą skryptów: robisz jedna dziurke apoźniej korzystasz z polecenia "Szyk" 4. jak możesz mieć płaszczyzne z dwoma kołnierzami??? ale niemusisz tak bardzo uważać ..każdy wymiar można prawie bez poroblemowo zmienić pożniej 5. tak ..da się grubość balchy też gdzieś w opcjach się ustawia...
zajrzyj tu: http://www.cad.pl/kursy/inventor4 / no i jest coś takiego jak HELP
--
UĹźywam programu pocztowego Opery: http://www.opera.com/mail /

Ok dzięki :) tak mi się po prostu wszystko łatwo robiło że nawet do helpa nie musiałem zaglądać za często. A tych rzeczy o które pytałem po prostu nie mogłem znaleźć (bo są gdzieś pokamuflowane :). No ale dobra bo mam jeszcze jeden problem z którym nie moge sobie poradzić :( chce wykonać zagięcie zobaczcie sobie projekt obudowy którą robię:
http://java.opalnet.pl/Moje/element1.JPG
http://java.opalnet.pl/Moje/element2.JPG
http://java.opalnet.pl/Moje/element3.JPG
http://java.opalnet.pl/Moje/element4.JPG (rozwinięcie konstrukcji blachowej)
Na rysunku nr 3 jest zaznaczona oś konstrukcyjna wokół której chce zrobić zagięcie tak aby wycięcie w kształcie litery V się zasklepiło. A cała obudowa przyjęła by wtedy kształt litery V (bardzo rozwartej :) ha tylko nie wiem czy nie przedobrzyłem bo nie mam zielonego pojęcia jak to zagięcie teraz zrobić. Może coś poradzicie? Da się w ogóle coś takiego teraz zrobić? Czy też musze od początku wszystko zrobić i zagiąć powierzchnie na samym początku konstruowania :( Druga sprawa. Tutaj mam rozwinięcie
http://java.opalnet.pl/Moje/element4.JPG w jakiej formie mam to zanieść do zakładu, który wycina laserem blachy da się to jakoś do pdf`a przerzucić albo do jakiegoś ogólnodostępnego formatu, tak żeby sobie tam z tym poradzili ?
Dnia 2005-10-10 23:46, Użytkownik Kurciok napisał:

Zapytaj w zakładzie wycinającym w jakim formacie chcą dostać. Z "gołego" AutoCad-a działa taka technologia: ustawiasz sobie dodatkowy sterownik drukarki (CAD-owy, nie windowsowy) dający wyjście na format EPS, drukujesz do pliku .eps, eps-a podczytujesz jakimkolwiek programem graficznym który czyta ten format i konwertujesz na taki format jaki chcesz mieć. Przetarłem tą technologię kiedy musiałem z większej ilości rysunków CAD-owych zrobić bmp-y (bo w takim formacie wydawnictwo chciało), a bezpośrednie wyjście AutoCad-a na bmp daje rozdzielczość tylko 100 DPI.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
Kurciok napisał(a):

Witam, Jak zaczynalem "zabawe" z AutoCAD'em przerobilem tutoriala i to pomoglo zrobic pierwsze kroki, potem ksiazki i proby, proby i proby.... az do skutku. Proponuje przerobic przynajmniej tutoriala, tam znajda sie odpowiedzi na postawione wczesniej pytania. Pozdrowienia,
MarekP