Re: Nowy 2 pytania

Zeby tak latać jak na na filmie potrzeba wiecej niz jeden model i to nie jako kolejny w stajni tylko jako następca skasowanego poprzednika. Wiec
potrzeba naprawde bardzo duzo kasy. Pozdrawiam Addriano

Witam, temat rzeka :) Na początek proponuję zapoznać się z tymi stronami:
http://www.epheli.pl
i tu:
http://heli.waldorf.pl
Tematy początków wielokrotnie poruszane na obydwu forach.
Pozdrawiam. Marek

[...] Dzięki poczytam.

Mnie interesują nie tyle poczatki, co gotowy model. Mam uraz do nauki teoretycznej. Zawsze zaczynam od tyłu :-) Szybciej się uczę jak coś rozbiję, rozłoże i naprawie. Dlatego zwróciłem się do was, praktyków. Jako lamus, nie mam wiedzy, aby dokonać wyboru. W wielu miejscach mogę poczytać, różne opisy. Czesto zawierające sprzeczne informację. Cieżlo jest wyciąnąć wnioski, w moim przypadku. Opierając się na mojej wiedzy i doświadczeniu :-)

Jak masz wolną dychę to mozesz zacząć ćwiczyć ...
Ps.Oczywiście 10 000

Aż tak żle chyba nie będzie. Za dychę można zmontować naprawdę wypasione bydle. Ja aż tak wysoko nie mierze :-) Szybko się uczę/wczuwam w takie sprawy. Ponadto raczej nie szarżuję :-) Liczę że pierwszy sezon, będzie mnie kosztował gotowy model + kilka wirników, zębatek. Myślę że dopiero jak poczuje się pewniej, z radiem w ręku. Mogą dojść wieksze koszty. Co do kosztów na dłuższą metę, 10 tyś mnie nie wystraszy. Pozdrawiam

Kolega modelarz opowiadał mi o jednym jego znajomym, który po pół roku intensywnego treningu na symulatorze pojechał z nowo zakupionym heli na lotnisko, po czym "polatał, wylądował i posiadał sprawny model, a nie atrapę do remontu" :) Dobry symulator naprawdę sporo daje - ale podpięty do prawdziwego nadajnika RC i z mocnym przeświadczeniem "Ta rozbita kupa pikseli kosztowała mnie właśnie kilka tysięcy złotych". Inaczej niewiele się nauczysz. A tych tysięcy trzeba mieć na prawdziwy model sporo. Więc może na początek zainwestować np. w Reflex XTR ? No i oczywiście porządny nadajnik na przyszłość. Bo FMS i klawiatura to chyba jednak niezupełnie to... :)
Michał
napisał

[...]
[...]
To jest właśnie to, o co pytam. Pytałem o sprzęt na początek, żeby zacząć zakupy od porządnego nadajnika, którego nie będę musiał co chwila wymieniać. Potem chcę trochę posymulować, na czymś konkretnym. Na koniec zacznę testować swe siły w realu :-) Jednym słowem Reflex XTR już leci na listę potencjalnych zakupów. Jaki do tego nadajnik, nie krępujący ruchów :-) I oczywiście jaki model/osprzęt śledzić na przyszłość.

Wspominany już MX-16s powinien być dobrym zakupem, takim "na lata" 8 kanałów, komputer, synteza, no i porządna firma. U nas zestaw nadajnik (z pakietem) + odbiornik kosztuje ok. 1000-1100zł.
A tak przy okazji, rozejrzyj się np. na forum http://epheli.pl Teraz na "forach" ruch zwykle znacznie większy niż na usenecie. Takie czasy :-)
Michał