Program do pomocy przy wykrojach z blachy

Witam
Czy jest jakis program ktorym moznaby sie wspomoc przy projektowaniu ksztaltu wyciecia z blachy z ktorego po zlozeniu ma powstac cos na ksztalt
obudowy? Mozna to rozrysowac na papierze ale chodzi mi bardziej o uwzglednainaie naddatkow na giecia w zaleznosci od grubosci balchy. Bo przez to im wiecej zagiec tym bardziej rzeczywistosc mija sie z idea.
pozdrawiam Tmek

Z darmowych to nie znam. Wiekszosc programow do projektowania modelowego ma dodatkowe moduly, ktore wlasnie sluza do modelowania blach, odlewow, okablowania itp. Ja akurat korzystam z Pro/Engineer'a gdzie do takich celow sluzy modul Sheetmatal. Ale zapewne Catia, Solidworks czy Solid Edge (w tym ostatnim kiedys pracowalem i na bank mial taka mozliwosc) tez maja cos podobnego.
Pozdr. Ziomall
Ziomall wrote:

Dzieki. Sadze ze zlapalem dobry trop. Do tej pory znjadowalem jedynie proste rzeczy do robienia rur kominkowych.
pozdro Tmek
Witam, Zobacz http://www.alibre.pl/ tani odpowiednik Solid Edge'a
Tomek
www.wozkislipowe.pl
Tom wrote:

Dzieki za linka, na pierwszy rzut oka wyglada ciekawie.
pozdro Tmek

praca jak w Solid Worksie, ale cena Polska.
mozesz 30 dni testować za darmo instalacja do pobrania na stronie.
Tomek
www.wozkislipowe.pl