Re: jaka si?a docisku?

Arkadius napisał(a):

Siła tarcia T=N*(mi). N-normalana to akcja - reakcja w miejscu styku walec-walce, walec-płyta dociskowa, walec ściany narożne imadła. Zadanie ze statyki, twierdzenie o trzech siłach. Siła skrawająca jest funkcją położenia rzazu, F=F(l) ; 0</= l </= d . Walec - pręt obracałby się względem osi podłużnej, zatem względem niej suma momentów od tarcia > momentu siły skrawającej . Było nie było, trzeba rozpatrzeć przypadki :

-walec między walcami i dociskaną z góry płytą,

-walec między ścianami (w narożu) i dociskany walcem. Stąd "wyjście" na Pmax . Oczywista, siła niszcząca brzeszczot-mocowanie brzeszczota w przypadku zaklinowania jest większa od siły skrawającej, to wektorek takiej siły "profilaktycznie" przyczepiłbym na 2/3 ( tak sobie myślę) średnicy walca, ale tego 'który łatwiej by sie obrócił". To trzeba przeanalizować. Jak? No, to juz bym rozwiązał zadanie. Dalej nie mogę podpowiadać.

W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

ciach Siła skrawająca jest funkcją położenia rzazu, F=F(l) ; 0</= l </= d . Było nie było, trzeba rozpatrzeć przypadki :

- rozwiązał zadanie. Dalej nie mogę podpowiadać.

W.Kr.

co tu rozpatrywać :) - pilarz i tak zawsze zrobi pakiet z prętów rur itp. Hee, heee, heeee... Pozdrawiam

Reply to
Arek N" <aniedz<no

Arek N napisał(a):

Wcześniej napisałeś: "modernizuję w pracy dyplomowej piłę taśmową i mam duży problem jak policzyć wartość siły potrzebną do stabilnego zamocowania pakietu prętów w imadle.

zadanie jest następujące: między szczękami imadla jest pakiet 5 prętów które w czasie cięcia będą dociskane od góry za pomocą siłownika, którego potrzebną siłę muszę obliczyć "

Wyżej piszesz:

Zatem dołącz pilarza do pracy dyplomowej . Problem z głowy.

W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości

[...]

Zbieżność imion pytającego z komentującym Pzdr też Arek

Reply to
Arek N" <aniedz<no