Re: P?kanie poliw?glanu

może użyj płyty bezbarwnej PETG np. Vivak UV o podobnej grubości. można go ciąć nożyczkami, zwijać, ma tę samą przezroczystość co PC (poliwęglan) ponadto bardzo wysoką udarność i nie jest tak kapryśny jak PC i tańszy ;-) Mnie jeszcze nigdy nie popękał.

Inna sprawa to jak i czym były cięte te Twoje paski z Makrolonu. Bo jeśli laserem lub zbyt szybko frezarką/piłą to może właśnie stąd te naprężenia. Jeśli tu było wszystko jak należy to może powinieneś sprawdzić wartość modułu elastyczności PC. Może jest za niski do takiego zawijania. Wadą PC jest duży współczynnik rozszerzalności liniowej o czym trzeba pamiętać stosując go w różnych warunkach termicznych.

Reply to
bynio

> No i najwyraźniej to jest niedobry

Jeszcze jedno hasło do googli:

mamy...

Material: Polycarbonate (unfilled) Heat Up: 4 hours to 275°F Hold: 30 minutes per 1/4" thickness Cool Down: 50°F per hour Environment: Air

Konrad

Mogę spróbować. Czy patrząc przez ten Vivak nie widać jakiś miejscowych zniekształceń obrazu ? Inaczej mówiąc czy nadaje się aby umieścić go przed obiektywem kamery ?

Jak długo wytrzyma na zewnątrz PETG bez filtra UV ? Z cienkich (np. o grubości 0.5 mm) chyba tylko bez UV można kupić w ilościach detalicznych.

Te pęknięcia to równolegle ułożone bardzo drobne rysy. Widać je wyłącznie jeśli oświetli się materiał pod odpowiednim kątem. Patrząc prostopadle do płaszczyzny tworzywa raczej się tego nie zauważy. Ułożenie rys wyraźnie wskazuje, że powstały w wyniku wygięcia materiału.

Paweł

Reply to
Paweł

Pomysł z zastosowaniem poliwęglanu wydawał mi się na początku taki prosty do realizacji ...

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał(a):

Zobacz tutaj są dane w tabelce dla poliweglanu:

WM

Reply to
WM

Paweł pisze:

Może łatwiej byłoby znaleźć cylindryczny pojemnik z przezroczystego tworzywa o potrzebnej średnicy i odkroić z niego 2-centymetrowy plasterek?

T.

Reply to
Tomasz Finke

Już szukałem. Pełno jest różnego rodzaju butelek. Jednak mają nierówną grubość tworzywa i zniekształcają obraz. Są produkowane również rury z poliwęglanu. Jednak cienkościenne w ilościach detalicznych praktycznie są niedostępne.

Wykonałem kilka próbek wygrzewanych różnych temperaturach. Czekam teraz na wynik, które popękają, a które nie. Najgorsze, że muszę poczekać na wynik kilkanaście dni. Ja niestety nie mam już wiele czasu i w zasadzie muszę już wybrać jakieś rozwiązanie. Czy może ktoś wie jak przyspieszyć proces pękania. Część próbek włożyłem do zamrażarki, część leży na słońcu. Chyba jednak, żadna z tych metod nie jest dobra.

Paweł

Reply to
Paweł