Re: Pompka spr??onego powietrza do palnika gazowego

Moim celem jest 'przyspawanie' odcietej szyjki z jednej butelki

> do drugiej butelki - taki przeszczep szyjek :) > > Prosta (?) operacja, wykonalna (?) na prostym palniku. >

Palnik propanowo-tlenowy shermana z zestawem dysz kosztuje około 50 zł. Wypożyczając butlę tlenową 20 litrową płacisz tylko za ładunek tlenu- całe 23 zł plus 300 zł kaucji którą dostaniesz zwracając butlę. Zakładam że butlę z propanem masz lub ma twój sąsiad lub kolega znajomego- taki Antka szwagra brata syn. Jeżeli nie masz reduktora do butli tlenowej to albo wyłożysz 92 zł i sobie kupisz dwuzegarowy reduktor w sklepie spawalniczym albo około 160- 200 zł i kupisz w markecie a potem zwrócisz jako "niespełniający wymagań" lub z powodu że kolor pokrętła nie pasuje do koloru okularów - po prostu zwrócisz a market grzecznie zwróci kapuchę, Żeby nie było śladów użycia i market nie robił problemów musisz zainwestować ok 50 gr w uszczelkę do tlenu. Palniczek o którym mówię daje bodajże 2600 st C i myślę że można się pobawić w próbę pospawania butelki.

Reply to
Jackare

zwykly palnik metanowo[zaazotowany]-powietrzny daje wystarczajaca temperature zeby szklo stopic. Chyba ze to butelki kwarcowe.

Ale przyspawanie szyjki sie IMO nie uda. Szklo bardzo chetnie peka jak jest nierownomiernie rozgrzewane. Tu trzeba fachowca.

Robert Wańkowski