Re: Projekt lini monta?owej podno?nika

Użytkownik "wharton" snipped-for-privacy@yahoo.com napisał w wiadomościnews: snipped-for-privacy@y4g2000yqy.googlegroups.com...

> Witam czy jest na sali ktoś kto zajmuje się projektami lini > produkcyjnych/technologicznych/montażowych? Mam do opracowania projekt > technologiczny lini montażowej do podnośnika dla osób > niepełnosprawnych. Od czego wyjść? > > Od dokumentacji podnośnika. Od złożeniówki.

Dodałbym jeszcze założenia typu wielkość produkcji, jak długo miałaby trwać, jakich zmian konstrukcyjnych można się spodziewać w trakcie działania montowni, kultura techniczna (montownia zmechanizowana czy ręczna), budżet itd. Konrad

[...]

---------

I cały szereg różnych innych rzeczy. Pytanie było o początek :-)

Reply to
Robert Tomasik

Panowie dziękuje za te cenne porady. Mniej więcej tego się spodziewałem, ale jestem dopiero studentem a praca ma być na zaliczenie pracy przejściowej. Pewna książka autorstwa M.P. Nowikowa w tłumaczeniu Euzebiusza i Macieja Kocha p.t. "Podstawy technologii montażu maszyn i mechanizmów" podaje następujące 5 punktów potrzebnych do opracowania procesu montażu:

1.Rysunki montażowe charakteryzujące całkowitą maszynę lub zespół pod względem konstrukcyjnym. 2.Rysunki poszczególnych części 3.Specyfikację części w zespołach 4.Warunki techniczne odbioru 5.Planowany roczny plan produkcyjny wyroby

CO mam rozumiec pod punktem 3 i 4?

Reply to
wharton

Użytkownik "wharton" snipped-for-privacy@yahoo.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@d8g2000yqf.googlegroups.com... Panowie dziękuje za te cenne porady. Mniej więcej tego się spodziewałem, ale jestem dopiero studentem a praca ma być na zaliczenie pracy przejściowej. Pewna książka autorstwa M.P. Nowikowa w tłumaczeniu Euzebiusza i Macieja Kocha p.t. "Podstawy technologii montażu maszyn i mechanizmów" podaje następujące 5 punktów potrzebnych do opracowania procesu montażu:

[...]

--------

Warunki techniczne odbioru, to jest to, co będzie sprawdzane i w jaki sposób. Pojęcie "podnośnika dla inwalidów" jest pojęciem bardzo pojemnym To może być jakieś proste urządzenie, albo urządzenie wymagajace odbioru dozoru technicznego. W wypadku drugiej sytuacji musisz wziąć wytyczne UDT i zobaczyć co i na jakim etapie ma być kontrolowane. Bo to musi być uwzględnione w planie. No i te wytyczne również określają wówczas ograniczenia technologiczne.

Od planowanej produkcji bedzie zależeć technologia. Jesli to mają być pojedyncze sztuki, to trudno budować jakieś specjalne oprzyżądowanie i trzeba to tak wymyślić, by sie dało zrobić na uniwersalnych. Ale jak produkcja ma iść w tysiące sztuk, to opłacalnym może się okazać użycie jakiś urządzeń specjalizowanych albo nawet użycie specjalistycznych urządzeń.

Reply to
Robert Tomasik