Re: Bujany most

Użytkownik "Rafał" <rafal_zapytaj_o snipped-for-privacy@o2.pl napisał w >

Akurat w mostach typu Tacoma wystarczylo dodac kratownice zwiekszajaca grubosc jezdni tak aby zmienic sztywnosc skretna zawieszonej jezdni. To wystarczy aby je uczynic odpornymi na wiar. Od czasow Tacoma wszystkie mosty wiszace buduje sie z pogrubiajaca kratownica pod jezdnia. To nawet nie jest takie ciezkie.

JAM

JAM

Ale w takich ktore juz sobie "potanczyly" na wietrze, czy w nowych projektach ? Bo boimy sie ze konstrukcja jest nadwyrezona.

Wyglada to dosc ostro. Tacoma byla wiszaca, liny bardziej elastyczne, a przeciez i tak sie rozpadla. Hm, o ile pamietam to w Tacomie rozpadlo sie tylko przeslo ["jezdnia"] a liny i slupy chyba zostaly. Ale i tak je zburzono.

> Ale w takich ktore juz sobie "potanczyly" na wietrze, czy w nowych > projektach ? Bo boimy sie ze konstrukcja jest nadwyrezona.

Zdaje sie, ze kilka mostow po Tacoma poprawiono w ten sposob a nastepne po prostu od razu tak budowano. Na przyklad Mackinac.

[...]

Ten tez sie w koncu rozpadnie. Zmecznie go wykonczy jezeli nie poprawia.

> J.

JAM

Reply to
JAM

Ale my sie chcemy dowiedziec czy mozna go poprawic czy to juz go troche zmeczylo i teraz najlepiej rozebrac i zrobic od nowa.

>Ten tez sie w koncu rozpadnie. Zmecznie go wykonczy jezeli nie > >poprawia.

A to juz zalezy od tego w jakim kraju zyjesz i czy oplaci sie placic odszkodowania czy budowac nowy most. Nie sadze aby ktokolwiek na swiecie mial na tyle doswiadczenia z mostami, ktore ulegly odksztalceniom daleko poza projektowanymi granicami aby autorytatywnie stwierdzic, jak dlugo taki poprawiony wytrzyma.

JAM

Reply to
JAM