Re: sciskanie, rozciaganie preta

> Czytając takie wypowiedzi, takie teorie, "takie konwencje" to już nie ręce > opadaja a gacie. > Kolega jest pewnikiem z tych nizijerów prachtyków? > W.Kr.

no ale o co koledze chodzi ? przedpiśca pytał, to mu odpowiedziałem. U mnie w szkole też uzywali "ql" jako siła skupiona a "q" jako obciążenie , ale tylko na jednej katedrze, a na innej wielkimi bukwami dla sił skupionych i małymi dla ciągłych. Przecież to nie ma znaczenia jak zapiszemy siłę, ważne jest jak się rozwiąże takie zadanie. pzdr

Reply to
slawek9000

ale q*l sugeruje owszem sile, ale rozlozona a nie skupiona :-)