Re: Zginanie p?yty swobodnej

> Ta sztywność to D: > D = E*h^3/12(1-v) > > Podane przez Ciebie rozwiązanie dla maksymalnego ugięcia w środku płyty, > jest rozwiązaniem szczególnego przypadku, płyty okrągłej wolno > podpartej. Nie rozumie problemu, podstawiasz do wzoru i już. Warunki > brzegowe są uwzględnione w podanym rozwiązaniu. > > Chyba, że pytasz jak to rozwiązanie uzyskać? > > podr. > L.

No właśnie w tym cały problem, bo nie bardzo wiem jak to rozwiązanie uzyskać. W książkach jakimi dysponuje są już podane gotowe końcowe wzory, a ja potrzebuje coś w stylu wyprowadzenia. bardzo dziękuje za pomoc

Reply to
fr33k

Nie mam żadnej książki, nie chce mi się iść do biblioteki, ale zobacz jak zapisuję się bilaplasjan we współrzędnych polarnych, a dalej już powinno pójść prościej, problem zredukuje się do liniowego równania różniczkowego (ugięcie stałe po kącie).

pozdr. L

PS. Mam nadzieje że dobrze pamiętam jak to się rozwiązywało :)

Reply to
likask