Re: Zwezka Venturiego.

Witam

> Wzorów na dyszę Venturiego nie mam, ale dosyć rozpowszechnionym typem pomiaru > prędkości przepływu jest rurka Pitota - pomiar rożnicy cisnienia statycznego > i dynamicznego.   > > Dla przepływu 400 l/min i średnicy przewodu 50mm mamy: > > przepływ V = 400 l/min =~0,0067 m3/sek > przekrój S =~0,002 m2 > > prędkośc przepływu u=V/S=~ 3,35 m/s > > Ciśnienie dynamiczne q = (0,125 x 3,35**2)/2 =~0,7 Pa > > gdzie ro = 0,125 daN x s**2/m**4 gęstośc powietrza > x - mnożenie, ** potęgowanie > > Dodatkowo dla zmiennego przekroju rury obowiązuje prawo ciągłości przepływu, > czyli np.  dla przekrojów S1 i S2 mamy: > V1 = V2 = S1 x u1 = S2 x u2 = const. Mozna zatem wyznaczyc rożnicę ciśnień > dynamicznych i predkości przepływu w dwóch różnych przekrojach rury. > > Dobrze, aby jakis aerodynamik jeszcze na to zerknął :)))

Teorie juz przeczytalem, wzory na Venturiego mam na

moich przeksztalcen wzoru (3) na tej stronie i podstawieniu danych wyszlo mi.....0.4N/m2......czyli tyle co nic :( Juz lepiej sie zabiore za pomiary dwoma czujnikami temperatury... Tylko jakos mi sie nie chce wierzyc w takie male cisnienia - przyzwyczajenia ze 1atm to wcale nie wysokie cisnienie....

dzieki, Marcin

Reply to
mbawolski

snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Tylko tak myslę, że w warunkach pomiaru, bliskości kompresora, króry zapewne się grzeje , plus bezwładność cieplna rury fi50, to mogą być problemy z pomiarem różnicy temperatur. Jest takie ciekawe rozwiązanie - jeżeli pamięc mnie nie zawodzi to do pomiaru małych przepływów własnie. Przepływomierz płetwowy/brzechwowy. W środek rury wstawiona jest przeszkoda w postaci pręta. Częstotliwośc zawirowań przepływającego czynnika (częstotliwośc wirów odrywających się od belki) jest jak się okazuje wprost proporcjonalna do prędkości przepływu. Częstotliwośc tych wirów mierzy się ustawioną za belką taka płetwą właśnie (coś jak rybi ogon). Widziałem egzemplarz, w którym częstotliwośc drgań wymuszonych płetwy przez wiry mierzono sygnałem z miniaturowego tensometru przyczepionego do tej płetwy, ale można by spróbowac mierzyć np. transoptorem. Może jest to jakis pomysł, a może takie przedświąteczne fantazje tylko :))))

Pozdrowienia PP

Reply to
PL(N)umber_One
Reply to